MOL je objavio da je otkrio novo naftno polje u blizini Somogysámsona, u zapadnoj Mađarskoj.
Tijekom istražnih bušenja provedenih u prosincu prošle godine, na dubini od 1250 metara pronađena je nafta. Prema dosadašnjim rezultatima, bušotina smještena na naftnom polju Somogysámson dnevno može proizvoditi 1200 barela nafte, navodi se u priopćenju mađarske grupacije koja je većinski vlasnik Ine.
"Izuzetno sam ponosan što smo, nakon niza uspješnih istraživanja posljednjih godina, ponovno otkrili novo naftno polje – ovaj put u Prekodunavskoj regiji, gdje smo posljednji put pronašli naftu prije više od desetljeća.
Činjenica da smo ovaj uspjeh ostvarili u koncesiji Bázakerettye, koja ima gotovo stoljetnu tradiciju u naftnoj industriji, jasan je dokaz da u Mađarskoj još uvijek postoji potencijal za istraživanje ugljikovodika.
Neprestano otkrivamo dosad nepoznata nalazišta, dodatno jačajući sigurnost opskrbe zemlje: s naftnim ležištima u Vecsésu i Turi te plinskim poljima u istočnoj Mađarskoj dosegnuli smo petogodišnji vrhunac domaće proizvodnje", izjavio je Zsombor Marton, izvršni potpredsjednik MOL Grupe za Istraživanje i proizvodnju nafte i plina.
Bušenje nove bušotine na naftnom polju Somogysámson, nazvane Som-8, počelo je 25. studenoga 2024., a završeno je u božićno vrijeme, nakon 33 dana. Prema ispitivanjima provedenima do ožujka 2025., bušotina trenutno može proizvoditi 1200 barela nafte dnevno, koja se kamionima cisternama transportira u Rafineriju Dunav u Százhalombatti, navodi MOL u priopćenju.
Ovo novo otkriće pridonijet će zadovoljavanju energetskih potreba Republike Mađarske. MOL ima ambiciozne planove ulaganja u istraživanje i proizvodnju nafte i plina te planira uložiti oko 150 milijardi forinti (377,5 milijuna eura) u proizvodnju nafte i prirodnog plina u Mađarskoj tijekom sljedećih pet godina, dodaje se u priopćenju.
MOL i INA imaju strateško partnerstvo koje je započelo 2003. godine kada je mađarski MOL kupio 25% dionica hrvatske naftne kompanije, a do 2008. povećao udio na 47,15%, postavši većinski dioničar dok hrvatska vlada drži 44,83%.
Partnerstvo obuhvaća zajedničko istraživanje i proizvodnju nafte i plina, razvoj plinskih polja poput Vizvar-North, zajedničke akvizicije (nedavno preuzimanje OMV Slovenije) i maloprodajnu mrežu benzinskih postaja u regiji.
Odnos je bio predmetom spora između hrvatske vlade i MOL-a oko upravljačkih prava, s optužbama o podmićivanju bivšeg premijera Sanadera, no arbitražni sud presudio je u korist MOL-a. Danas je INA članica MOL Grupe, a nakon nadogradnje rafinerije u Rijeci, planira postati glavni dobavljač goriva za sve MOL-ove benzinske postaje u Sloveniji.