Jučer u 19.25 sati u Gospiću se dogodila prometna nesreća s ozlijeđenom osobom, izvijestila je ličko-senjska policija.
Nesreća se dogodila kada je 52-godišnjak s područja Gospića upravljao osobnim automobilom gospićke registracijske oznake i počeo skretati ulijevo, a da se nije uvjerio da to može učiniti bez opasnosti za druge sudionike u prometu.
Motociklist je teško ozlijeđen
Auto je udario motocikl bez registarske pločice kojim je u istom smjeru upravljao 25-godišnjak iz Gospića, a koji je bio na lijevoj kolničkoj traci u fazi pretjecanja.
Vozač motocikla je teško ozlijeđen i zadržan na liječenju u Općoj bolnici u Gospiću, a protiv vozača automobila će zbog izazivanja prometne nesreće u cestovnom prometu biti podnijeta kaznena prijava nadležnom državnom odvjetništvu, kažu iz policije.
"Naglašavamo vozačima automobila da u odnosu na vozače motora, motocikala i mopeda pripaze da im ne oduzimaju prednost, da prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, obrate pozornost na ovu kategoriju vozača tako da im se ne nađu u tzv. mrtvom kutu bočnog ogledala, da vode računa da su motocikli (a sve više i mopedi) vozila koja s obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti relativno jako velika ubrzanja", upozorila je PU ličko-senjska.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda
Policija je objavila koje su najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
- kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,
- ne nose zaštitne kacige,
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
- provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
- voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
- upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
Savjeti policije za motocikliste i vozače mopeda
Ovo su savjeti policije za vozače motocikala i mopeda:
- prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite,
- uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, "življih" boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- poštujte ograničenja dopuštene brzine,
- prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- provjerite tlak u gumama,
- upalite dnevno ili kratko svjetlo,
- ne vozite pod utjecajem alkohola ili droga,
- prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga,
- vozite sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika jer je to mrtvi kut za vozače ostalih vozila (iznimka je samo situacija kretanja kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se dovoljno od središnje crte (vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju, glava vozača može se nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne vozite slalom između vozila,
- izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
- predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,
- vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe i
- poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći kako biste bili sigurni u prometu.