Najavljeno uvođenje e-pečata: "Građani više neće morati na šaltere"

Ilustracija: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

SREDIŠNJI državni ured za razvoj digitalnog društva predstavio je u utorak platformu za e/m-Potpis i e/m-Pečat koji su namijenjeni tijelima državne i javne uprave, a koji bi trebali komunikaciju državnih službenika i građana pojednostaviti, osigurati i ubrzati.

Iz Ureda navode da je platforma za e/m-Potpise i e/m-Pečate jedinstveno rješenje koje će omogućiti tijelima državne i javne uprave elektroničko potpisivanje i ovjeru dokumenata, a povećat će efikasnost poslovanja i smanjiti troškove dostave dokumenata.

Projekt je financiran iz Kohezijskog fonda EU, a njegova ukupna vrijednost je preko 22 milijuna kuna.

"Ova platforma namijenjena je prvenstveno tijelima državne i javne uprave, koja će njezinim korištenjem digitalizirati poslovne procese koji zahtijevaju primjenu elektroničkog potpisa i pečata. Korištenjem e-potpisa i e-pečata državnim službenicima omogućit će se komunikacija s građanima na jednostavan, siguran i brz način", rekao je državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva Bernard Gršić na konferencija projekta Uspostava platforme s elektroničkim uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat.

"Usluge bez dolaska na šalter"

Istaknuo je kako s druge strane ova platforma pruža gotovo rješenje za sva tijela kojima za razvoj elektroničkih usluga za građane treba elektronički potpis i elektronički pečat.

"Upravo ova platforma će omogućiti digitalizaciju, transformaciju postupaka u elektroničku uslugu, a koja se danas provode u papirnatom obliku ili dolaskom na šalter. Platforma", rekao je Gršić, "potiče razvoj usluga koje građani mogu obavljati bez ograničenja radnog vremena i koja im pruža dodatnu sigurnost za korištenje usluga iz vlastitog doma ili s mobilnih uređaja."

Glavni direktor  Agencije za komercijalnu djelatnost (AKD) Jure Sertić istaknuo je kako mu je iznimno drago što je upravo AKD na međunarodnom natječaju izabran za izradu platforme e/m Potpis i e/m Pečat. Istaknuo je da je AKD jedna od najznačajnijih tvrtki na području digitalizacije usluga javne uprave u Hrvatskoj.

"Povećanje efikasnosti poslovanja"

"S velikim brojem uspješno provedenih nacionalnih i međunarodnih projekata, kao i dugogodišnjim iskustvom i kompetencijama u području digitalnih identiteta i sigurnosti, znali smo kako i ovaj zadatak možemo realizirati na najvišoj razini. Uvjeren sam kako će uspješna implementacija ovog projekta značajno doprinijeti daljnjoj digitalizaciji društva i ubrzavanju procesa, na korist svih naših građana", zaključio je Sertić.

Implementacija Platforme za e/m-Potpis i e/m-Pečat podržat će servise za elektroničko potpisivanje i pečatiranje dokumenata sa svih platformi i uređaja, kao i validaciju (provjeru) tih elektroničkih potpisa i pečata. Uvođenjem novih informacijskih rješenja i e-Usluga u javnoj upravi, istaknuto je, povećat će se efikasnost poslovanja i smanjiti troškovi dostave dokumenata. 

Projekt Uspostava platforme s elektroničkim uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat u cijelosti je financiran iz Kohezijskog fonda Europske unije, a njegova ukupna vrijednost je 22.465.901,38 kn. Razdoblje provedbe projekta bilo je od 20. studenog 2018. do 20. rujna 2022.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.