Nastavlja se izgradnja autoceste A5. Plenković: To će pridonijeti rastu Slavonije

Foto: Davor Javorović/Pixsell

UGOVOR o izgradnji dionice autoceste A5 Most Halasica - Beli Manastir, na međunarodnom prometnom 5C koridoru, vrijedan 443 milijuna kuna bez PDV-a, potpisali su danas predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta (HAC) Boris Huzjan i izvođači radova.

U nazočnosti hrvatskog premijera Andreja Plenkovića ugovor kojim se nastavlja izgradnja autoceste na međunarodnom koridoru 5C potpisan je na mostu Drava kod Petrijevaca.

Na natječaj HAC-a pristigla je samo jedna ponuda, poslovne udruge tvrtki "Osijek Koteks" i GP "Krk", a završetak radova na toj 17,5 kilometara dugoj dionici planira se do sredine 2022. godine .

Strateški značaj

Predsjednik vlade Andrej Plenković istaknuo je kako je izgradnja punog profila dionice autoceste na koridoru 5C u duljini od 17,5 kilometara od strateškog značaja za Hrvatsku te Slavoniju i Baranju.

Izrazio je zadovoljstvo što je za taj projekt osigurano zajedničko financiranje Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR) te istaknuo da su kvalitetan rad svih resora te kontakti s Upravom EBRD-a pomogli su da se taj projekt realizira u iduće dvije godine.

Zahvalio je županu Ivanu Anušiću što je od početka svoga mandata stavio naglasak na taj projekt, koji je važan za Osječko baranjsku županiju, ali i za povezivanje koridora sjever - jug, budući da koridor 5C povezuje Hrvatsku s Mađarskom i BiH.

"Mislim da će ta investicija pridonijeti gospodarskom rastu u Slavoniji. Ona se uklapa u orijentaciju da ova vlada kroz projekt "Slavonija, Baranja i Srijem" pruži razvojnu ruku Slavoniji i napravi iskorak koji će omogućiti da se Slavonija razvija jednako brzo kao i drugi krajevi Hrvatske", poručio je premijer Plenković.

Butković: Izgradnja autoceste na koridoru 5C u Hrvatskoj bit će dovršena do kraja 2023.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković ocijenio je kako je dobro da radovi na koridoru 5C napreduju i u vremenima krize uzrokovane pojavom koronavirusa. To pokazuje, ističe Butković, da vlada nije odustala od velikih infrastrukturnih projekata, među kojima su nastavak gradnje Pelješkog mosta, Istarskog ipsilona, koridora 5C, ali i velikih željezničkih projekata, ukupne vrijednosti više od 20 milijardi kuna.

Butković ocjenjuje da je današnji ugovor korak k cilju da Hrvatska najbrže izgradi svoju dionicu 5C koridora, koji se, u punoj duljini od 702 kilometara, proteže od Budimpešte do Ploča.

Po njegovim riječima, izgradnja autoceste na koridoru 5C u Hrvatskoj bit će dovršena do kraja 2023. godine. 

Podsjetio je kako je bivša SDP-ova vlada odustala od izgradnje autoceste i tu dionicu htjela izgraditi kao brzu cestu, ali da je sadašnja vlada promijenila tu odluku, odlučivši izgraditi puni profil autoceste, za što je trebalo osigurati financijsku konstrukciju i preprojektiranje.

Na upit novinara Butković je odbacio nagađanja da projekt koridora 5C ima veze s predizbornom kampanjom, ocijenivši kako se on priprema već dulje vrijeme, i čim su dobivene sve potrebne dozvole te zatvorena financijska konstrukcija, krenulo se u raspisivanje javnog natječaja i odabir izvođača radova.

Natječaj za izgradnju preostalih 5 km bit će raspisan sredinom iduće godine

Predsjednik Uprave HAC-a Boris Huzjan najavio je kako se projektira gradnja preostalih pet kilometara autoceste od Belog Manastira do mađarske granice, a natječaj za izgradnju bit će raspisan sredinom iduće godine.

Izvijestio je kako je most na Svilaju, koji spaja Hrvatsku i BiH, potpuno završen, pa će završetkom tih radova na koridoru 5C, od Belog Manastira do granice s BIH, biti izgrađeno oko 85 kilometara punog profila autoceste.

Tijekom boravka u Osječko-baranjskoj županiji premijer Plenković sa suradnicima posjetit će baranjsku poljoprivrednu tvrtku "Belje plus", a na osječkom fakultetu Agrobiotehničkih znanosti o temama iz poljoprivrede razgovarat će predstavnicima poljoprivrednih tvrtki, osječkoga Sveučilišta, Hrvatske agencije za hranu, gospodarske i poljoprivredne komore te udrugama poljoprivrednih proizvođača.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.