Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Temeljem provedenog postupka, a po javnom natječaju, kao članovi su imenovani Danijel Turkalj, doc.dr.sc. Andrija Vidović, Josip Čuletić, prof.dr.sc. Sanja Steiner i Mirko Božić, a iz njihovih redova Vlada je predsjednikom i zamjenikom predsjednika Vijeća imenovala Danijela Turkalja i Andriju Vidovića.
Je li Turkalj u sukobu interesa?
I dok su ostala imena ljudima iz struke više manje prihvatljiva, prilično im je nevjerojatno da bi Vijećem Agencije trebao predsjedati Turkalj, koji, osim što je na glasu kao miljenik pomoćnika ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Jure Šarića ujedno i u – sukobu interesa.
Turkalj je, naime, osnivač i jedini direktor tvrtke Aeropak koja se bavi zaštitnim pakiranjima prtljage na zračnim lukama, a s pozicije predsjednika Vijeća ima goleme ovlasti. "Riječ je o čovjeku koji se bavio minornim stvarima u zrakoplovstvu, vrhunac je firma koja se bavila iznajmljivanjem pilotskih posada negdje vani i na koncu zamatanje kofera. Pa zar je to strateško upravljanje i menadžment kakvo je potrebno za razvoj civilnog zračnog prometa u RH? Mi smo mala zajednica i zaista tog čovjeka u stručnim krugovima nitko ne zna", pita se naš izvor.
Članovi Vijeća Agencije imenuju se na period od četiri godine. Samo Vijeće imenuje i razrješuje direktora Agencije koji je za svoj rad njemu i odgovoran, donosi Statut Agencije i druge opće akte u skladu sa zakonom i Statutom, donosi godišnji program rada i razvoja Agencije te nadzire njegovo izvršavanje, donosi financijski plan i završni račun Agencije, itd.
Skandal s kompanijom European Coastal Airlines
Inače, spomenuti Butkovićev pomoćnik Jure Šarić - (koji je u ministarstvu godinama zadužen za zračni promet) na glasu je kao osoba koja je prešutno tolerirala da odvjetnik Šebetić istovremeno sjedi u Upravnom vijeću Agencije za istraživanje nesreća u zračnom prometu i savjetuje tvrtku European Coastal Airlines u sporu s Agencijom za civilno zrakoplovstvo. Šebetić je tako kao odvjetnik savjetovao kompaniju koju je 'njegova' Agencija istraživala zbog nesreće u Resniku u lipnju prošle godine, a u kojoj su poginula dvojica pilota dok je treći ostao teško ozlijeđen.
Spomenuta kompanija na koncu je (ne zbog te katastrofalne nesreće, već zbog niza sigurnosnih propusta) godinu dana kasnije bila prisiljena prizemljiti svoje hidroavione, zbog čega je predstavnik investitora odlučio – na ime navodne propuštene dobiti – tužiti Agenciju za civilno zrakoplovstvo. Iako zvuči komplicirano, zapravo je prilično jednostavno i svodi se na to da konce u hrvatskom civilnom zrakoplovstvu praktički od osamostaljenja Hrvatske do danas vuče jedna te ista ekipa ljudi, uglavnom ispod medijskih 'radara'.
Do zaključenja teksta nismo uspjeli dobiti komentar Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa, no cijelu stvar je komentirao poznati antikorupcijski aktivist, Zorislav Antun Petrović.
"Svaki dužnosnik bi trebao deklarirati sve svoje interese, bilo poslovne bilo privatne, prije imenovanja na bilo koju dužnost. Posebno to vrijedi ako je povezan s tvrtkom iz resora na koji ima upliva – dakle, ako netko ima tvrtku povezanu s avijacijom svakako bi morao prije samog imenovanja to objaviti, a oni koji ga imenuju trebaju o tome voditi računa."