Inspirativna priča o brendu Siete jedna je od onih koje počinju skromno, unutar obiteljskog doma, ali postižu globalni uspjeh. Siete je postao vodeći brend u SAD-u za zdrave, bezglutenske i veganske proizvode, dostupan u velikim trgovinama kao što su Walmart, Target i Whole Foods, kao i na mrežnim platformama poput Amazona.
Danas je Siete sinonim za zdravu i inovativnu prehranu, ali u početku to nije bio ambiciozni poslovni plan, već način da se pomogne jednom članu obitelji. To je priča o upornosti, inovacijama i strasti prema zdravlju, ali i o tome kako je obiteljski san prerastao u brend koji je transformirao industriju hrane.
Forbes je proteklih godina pisao o njima, a kako kažu, prate ih od samih početaka 2014. godine. Izvršni direktor Sietea Miguel Garza već se 2016. našao na Forbesovoj listi 30 najuspješnijih ljudi u prehrambenoj industriji mlađih od 30 godina kad je tvrtka njegove obitelji ostvarila nešto više od milijun dolara godišnjeg prihoda. Danas se Siete proizvodi mogu pronaći u oko 37.000 trgovina diljem SAD-a, a prodaja im je dosegla oko 500 milijuna dolara godišnje
2019. godine Siete je osigurao investiciju od 90 milijuna dolara od privatne investicijske tvrtke Stripes za potporu sljedećoj fazi rasta, a sada će ga preuzeti PepsiCo za oko 1.2 milijardi dolara. Ovim dogovorom, piše Forbes, obitelj Garza se, kao većinski vlasnik, našla u društvu najuspješnijih latino poduzetnika u povijesti prehrambene industrije.
Kako je sve počelo
Sve je počelo kad je Veronica Garza, članica obitelji Garza, dobila dijagnozu autoimune bolesti. To je potpuno promijenilo način na koji je obitelj Garza razmišljala o hrani. Veronica je imala problema s konzumiranjem određenih namirnica, pa je obitelj počela istraživati zdravije alternative kako bi poboljšala njezino zdravlje bez odricanja od hrane koju vole.
Tortilje su bile njihovo omiljeno jelo, ali su se zbog Veronicine intolerancije na gluten i druge sastojke morali okrenuti alternativama. Obitelj je u tome prepoznala priliku da iskoristi svoju kreativnost i osmisli nešto što nije samo hranjivo nego i ukusno. Tortilje od bademovog brašna bile su prva velika inovacija koju su razvili kako bi Veronici omogućili da uživa u omiljenoj hrani bez zdravstvenih problema.
"Željela sam jesti tacose na nečemu što nije list salate. Željela sam praviti enchilade, uživati u svim tim jelima", izjavila je Garza prošle godine za lokalne medije. Na službenoj stranici piše da su znali da imaju nešto posebno kad im je baka rekla da tortilje od bademovog brašna imaju bolji okus nego one domaće od pšeničnog brašna, koje je pripremala desetljećima.
"Važno nam je da ljudi mogu jesti i uživati u meksičko-američkoj hrani bez osjećaja da si nešto uskraćuju", rekla je Garza.
Jednostavan obiteljski projekt ubrzo je privukao pažnju šire zajednice. Obitelj je shvatila da postoji velika potražnja za zdravim i ukusnim alternativama tradicionalnim namirnicama, i to ne samo među ljudima s autoimunim bolestima nego i među svima onima koji žele poboljšati svoju prehranu. I tako je nastala tvrtka Siete Family Foods.
Deset godina nakon prve domaće tortilje koju je Veronica smjela jesti Siete nudi širok izbor zdravih proizvoda, uključujući Fuego čips od krumpira bez žitarica, tortilje od brašna manioke i tradicionalni tangy umak. Proizvodni pogon Siete Foodsa trenutno je u američkom Austinu, a njihovi proizvodi mogu se kupiti diljem SAD-a.
Ovo su njihovi najpopularniji proizvodi
Almond Flour Tortillas (Tortilje od bademovog brašna)
Ove tortilje napravljene su od bademovog brašna i drugih jednostavnih sastojaka, a savršene su za osobe koje su osjetljive na gluten i žitarice. Pružaju tradicionalni okus tortilja i iznimno su popularne među potrošačima koji žele zdraviju alternativu. Idealne su za pripremu tacosa ili zamatanje omiljenih sastojaka.
Grain-Free Tortilla Chips (Tortilja čips bez žitarica)
Siete nudi nekoliko vrsta tortilja čipsa, uključujući popularne okuse kao što su limeta, nacho i morska sol. Napravljeni su od brašna manioke uz dodatak avokadovog ulja, što ih čini hrskavim, ukusnim i prikladnim za umake ili grickanje uz dipove. Ove su grickalice popularne među potrošačima zbog svojih zdravih sastojaka i okusa koji podsjeća na klasičan čips, ali bez glutena i kukuruza.
Obitelj u srcu brenda
Ime Siete dolazi od broja sedam, što simbolizira sedmero članova obitelji Garza. Svaki član obitelji imao je ključnu ulogu u stvaranju brenda, od razvijanja recepata do marketinga i distribucije. Taj obiteljski duh i zajedništvo postali su srž njihova poslovanja. Umjesto da angažiraju vanjske stručnjake ili velike investitore, odlučili su se osloniti na svoju strast, vještine i resurse.
Njihov jedinstveni pristup poslovanju, u kojem je obitelj na prvom mjestu, omogućio im je da ostanu vjerni svojim korijenima i vrijednostima. Svaka odluka koju su donijeli temelji se na misiji da pomognu ljudima, a ne da samo ostvaruju zaradu.
Od samog početka cilj je bio osmisliti hranu koju bi voljeli jesti i oni i njihova djeca. Takav autentični pristup stvorio je snažnu vezu između brenda i njegovih potrošača. Siete danas nudi široku paletu proizvoda, uključujući tortilje, čipseve, salsu i druge prehrambene artikle. Njegova popularnost ne prestaje rasti jer sve više potrošača prepoznaje važnost zdravih prehrambenih izbora. Proizvodi koje Siete nudi osmišljeni su da zadovolje potrebe modernih potrošača koji traže zdrave alternative, ali ne žele žrtvovati okus i užitak u hrani. To je ono što Siete razlikuje od drugih brendova u industriji - autentičnost i posvećenost kvaliteti.
Inovacije i rast
Naravno, put do uspjeha nije bio lagan. Kao i svaki brend koji raste, Siete se susreo s izazovima u proizvodnji, distribuciji i financiranju. No svaki od tih izazova bio je prilika za učenje i razvoj. Obitelj Garza bila je ustrajna u svojoj viziji, a njezina sposobnost da se prilagodi promjenama bila je ključna za uspjeh tvrtke.
Jedan od najvažnijih trenutaka u njihovom poslovanju bio je ulazak na tržište preko velikih trgovačkih lanaca. Proizvodi Sietea postali su dostupni diljem Sjedinjenih Američkih Država, a potrošači su brzo prepoznali kvalitetu i originalnost. No unatoč rastu i širenju, Siete je ostao vjeran svojim korijenima i obiteljskim vrijednostima.
Uz to, odlučili su se fokusirati na održivost i transparentnost. Siete nije brend koji samo prodaje proizvode, oni educiraju svoje potrošače o važnosti zdravih sastojaka, održive poljoprivrede i odgovorne proizvodnje. Njihova posvećenost očuvanju okoliša i podršci lokalnim zajednicama postala je integralni dio njihove poslovne filozofije.
Inspiracija za poduzetnike
Priča o brendu Siete nadahnjuje jer pokazuje kako obiteljska vizija, kad je potaknuta ljubavlju i brigom, može prerasti u globalni fenomen. Njihova priča inspiracija je svima koji sanjaju o pokretanju vlastitog posla jer pokazuje da je moguće uspjeti čak i kad se kreće iz skromnih uvjeta.
Kupuje ih Pepsi
Prošlog je tjedna PepsiCo objavio da je postignut dogovor vrijedan 1.2 milijarde dolara o preuzimanju Siete Foodsa. Očekuje se da će posao biti službeno odobren u prvoj polovini sljedeće godine, a trenutno nema više detalja.
"PepsiCo vjeruje u duh i autentičnost brenda Siete, a uzbuđeni smo što ćemo nastaviti priču koju je započela obitelj Garza", izjavio je Ramon Laguarta, predsjednik i izvršni direktor PepsiCo-a. "Veselimo se proširenju svog multikulturalnog portfelja ovim nevjerojatnim proizvodima i želimo da ih još više potrošača otkrije i uživa u njima", dodao je.
"Nadamo se da će ovo novo poglavlje za Siete inspirirati druga latino poduzeća da uvide kako je moguće izgraditi uspješan brend koji poštuje našu tradiciju i slavi našu kulturu", rekao je Miguel Garza, suosnivač i izvršni direktor.
Svi članovi obitelji ostaju u tvrtki i nakon preuzimanja.