Tomašević: Sva rezervirana mjesta za parking prestaju vrijediti za 2 dana

Foto: Index

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević govorio je na konferenciji za medije o uvođenju reda u parkiranje u Zagrebu.

Prošlog tjedna je rekao da se odgađa uvođenje tzv. blokovskog parkiranja po Zagrebu, koje se trebalo uvesti 1. rujna. Došlo je oko 320 prijedloga i komentara koje će analizirati, rekao je.

Tomašević drži presicu o novom režimu parkinga u Zagrebu

Objavljuje Index.hr u Srijeda, 4. rujna 2024.

Krajnje je vrijeme da se uvede red u parkiranje u Zagrebu, rekao je Tomašević na početku konferencije.

"Želimo na nizu primjera pokazati kakav nered je do sada vladao s parkingom u Zagrebu, koji želimo riješiti unatoč pritiscima", rekao je.

Konferencija se održava na parkiralištu na lokaciji Veslačka 17. Tomašević kaže da je to simbolična lokacija jer je Grad Zagreb prije 14 godina izdao dozvolu NK Zagrebu i Zagrebellu za korištenje više od 100 mjesta.

"Ovo pokazuje da su parkirna mjesta za vrijeme bivše vlasti funkcionirala kao političke usluge", rekao je Tomašević i dodao da je zahtjev odobren u roku od jednog dana. "Za nula eura su dobili više od 100 parkirnih mjesta", rekao je Tomašević.

Skoro 2000 parkirnih mjesta se ne plaća, rekao je Tomašević i dodao da su izuzeci Ministarstvo kulture, HNK i Hanfa. Svi drugi ne plaćaju ni jedan euro, rekao je.

Previše povlaštenih karata

Gradski HDZ je uzeo četiri rezervirana parkirna mjesta koja ne plaćaju zadnjih 10 godina, a danas nas prozivaju, rekao je Tomašević.

Tomašević je rekao da je povlaštenih parkirnih karata u prvoj zoni 5000 više od dostupnih mjesta. Naime, povlaštenih karata u crvenoj zoni je preko 13.000, a mjesta je oko 8000.

Jedna od tri mjere koje su uvedene tiče se ugostiteljskih objekata. Oni mogu imati najviše tri parkirna mjesta za terasu, cijena je izjednačena s cijenom rezerviranih mjesta (oko 530 eura mjesečno, ranije je bila oko 50 eura). Oko 300 mjesta u cijelom gradu je vraćeno za parkiranje ovom mjerom.

Revizija svih rezerviranih mjesta

Druga mjera je da od petka, 6. rujna, prestaju vrijediti sva rješenja o rezerviranim mjestima, nakon čega ide revizija svih rješenja. Dozvole su se dobivale jednim pozivom, pitanje je kako su izdavane, rekao je.

"Dobar dio njih će i dalje koristiti rezervirana mjesta, ali će ih plaćati", rekao je Tomašević. Pravila moraju vrijediti za sve, dodao je.

Do kraja godine bi se ovom mjerom građanima trebalo vratiti 500 mjesta za parkiranje.

Treća mjera je blokovsko parkiranje. Ta mjera ide dalje, trenutno se vrši analiza 320 prijedloga koji su pristigli u javnom savjetovanju.

Povlaštena karta za prvu zonu neće se moći koristiti za besplatni parking u drugoj i trećoj zoni. 

Nove mjere za javnu raspravu

Tomašević je najavio četiri nove mjere koje će ići u javno savjetovanje.

Ukidanje mogućnosti kupnje povlaštene karte vlasnicima nekretnina koji nisu stanari nova je mjera do koje se došlo u javnom savjetovanju. Vlasnici stanova u centru Zagreba, njih 580, ne žive u prvoj zoni, a koriste povlaštenu kartu, kaže Tomašević.

"Oni nemaju ni prebivalište ni boravište, a koriste povlaštenu kartu. Primjer je netko tko ima apartman u centru grada. On ne živi u centru, a koristi povlaštenu kartu. Povlaštena karta služi stanarima da lakše nađu parking. To će isto osloboditi dio parkinga", rekao je Tomašević.

Duže vrijeme naplate parkinga u prvoj zoni

Druga je mjera, koju su predložili stanari iz prve zone, da se produži vrijeme naplate parkinga samo u prvoj zoni do ponoći. U subotu bi se parking plaćao do ponoći, u nedjelju do 15 sati.

Treća mjera tiče se građevinskih tvrtki koje za korištenje parking-mjesta za postavljanje dizalica plaćaju oko 18 eura mjesečno. Korištenje parking-mjesta kod obnove od potresa ostaje besplatno, ali će se višestruko povećati za izgradnju zgrada, kaže Tomašević.

"Građevinske firme to zlorabe, imaju gradilišta koja zauzimaju mjesta, kasne radovi, odgađaju početak. Kod prekida radova ne vraćaju parking-mjesta jer ih to ništa ne košta", rekao je.

Četvrta mjera je pooštravanje kontrole ograničavanja vremena parkiranja u prvoj i drugoj zoni. Studija Prometnog fakulteta je pokazala da se u prosjeku u prvoj zoni automobili zadržavaju više od četiri sata, iako je za pojedinačnu kartu dopušteno najviše dva sata na jednom mjestu, kaže Tomašević.

Novinarka pita Tomaševića je li ovo pravo vrijeme za ovakve odluke i može li zbog toga izgubiti izbore. On kaže da želi napraviti ono što je u javnom interesu i da mu nije problem da se zamjeri onima koji neopravdano koriste parkirna mjesta.

"Njih 10 neće glasati za mene, ali hoće drugih 100 koji će sada koristiti parkirna mjesta, a to ranije nisu mogli", rekao je.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.