Foto: Barry Hayden
AUDI nam je posudio svoj novi S1 u središnjoj Švedskoj nakon što smo se dogovorili da ćemo ga malo testirati u snježnim uvjetima u neposrednoj blizini i zatim vratiti.
Pritisak palcem na elektropokretač budi poznati VW-ov dvolitreni FSI motor s turbopunjačem i promjenjivim otvaranjem ventila koji razvija 234 KS i 370 Nm okretnog momenta. Taj je motor izvrstan u Golfu GTI, pa čak i u Q5 te zasigurno i u A1 (od 0–100 km/h mu treba samo 5,8 s). Njegov okretni moment i snaga jamči da će pogon quattro sva četiri kotača S1 zalijepiti za bilo koju podlogu.
Zavalili smo se u Recarovo sjedalo, namjestili grijanje sjedala i pritisnuli spojku. Spojku? Da, ovaj je model lišen svih tehnikalija. Nema S-tronic mjenjača, kamera, radara ili aktivnog upravljača.
Povezanost vozača s cestom nije nagrđena digitalnim sustavima. Štoviše, ima čak i pravu ručnu kočnicu koju morate osobno povući. Spustili smo se u riječni klanac između sivoplave rijeke i plavosivih stijena i shvatili da snijega više nema. Usto, cesta je počela vijugati, a S1 nam otkrivati djeliće onoga što može.
Više o tome kako se novi S1 ponaša na cesti te priču o njegovom “ocu” možete pročitati u prvom broju hrvatskog izdanja TopGeara.