Foto: ADAC, HAK
NJEMAČKI ADAC je ove godine testirao ljetne gume, i to u dvije dimenzije, 175/65 R14 i 205/55 R16, a rezultati su tek dijelom očekivani.
Najviše pažnje se u testovima posvetilo ponašanju guma na mokroj podlozi, a koje je utjecalo na 40 % ukupne ocjene. Ono bitno je i kako su jeftinije gume manje poznatih marki ostvarile odlične rezultate, podjednako dobre kao i renomirane marke.
175/65 R14
Nekad zlatni standard, a danas guma rezervirana za gradske automobile i one starijih godišta na cesti je još uvijek česta pojava. Ovdje su gume testirane na ford Fiesti, i to na 15.000 km.
Ovdje je pravo iznenađenje guma Falken Sincera SN832 EcoRun, koja je postigla najbolji rezultat. Slijedi je Semperit ComfortLife, također s ocjenom dobar, dok je na trećem mjestu stari znanac Dunlop StreetResponse 2 s ocjenom "zadovoljavajući".
Najneugodnije iznenađenje je Sava čija je Perfecta podbacila. Naime, iako je na suhom bila u samom vrhu, ponašanje na mokroj podlozi pokazalo se katastrofalno, pa je na koncu takva i pozicija fenjeraša na ljestvici. Zaustavni put na Savinim gumama je s 52,2 m bio gotovo deset metara dulji od onog na Continentalovima.
205/55 R16
Michelin je upravo najavio novi Primacy 4, no Primacy 3 je i dalje zlatni standard. To je najbolja guma u veličini koju najčešće koriste bolje opremljeni kompakti. U samom vrhu su Brigestone Turanza 001 na drugom mjestu i Continental PremiumContact 5 na trećem mjestu, kao neznatno jeftiniji od Michelina, ali podjednako preporučljivi.
Dalje slijede osjetno jeftinije gume iz Firestona, Hankooka i Semperita, a potom i prvi „anonimus“ Esa+Tecar Sprint 5HP. Niže na tablici su se našle i osjetno skuplje gume kao što su Pirelli P7 Cinturato i Goodyear Efficientgrip Performance. Najgora guma je Vredestein SportTrac 5, ali je i ona dobila prolaznu ocjenu.
Recimo i kako su ove gume testirane na VW Golfu.
Testirana je i izdržljivost guma, najdulje je izdržao Michelin, 45.000 kilometara, a najmanje Infiniti EcoSis s 25.000 kilometara.