ZA UPRAVLJANJE osobnim vozilima potrebno je imati vozačku dozvolu B kategorije, a kad je Bentley u pitanju, to možda uskoro neće biti dovoljno.
U Europskoj uniji B kategorija se, između ostalog, definira ograničenjem mase, a ono iznosi 3500 kg. Zvuči puno, ali u slučaju velikih vozila, poput onih iz Bentleyja, te još ako su nakrcani baterijama, ta bi granica mogla biti premašena. A u tom slučaju bi se Bentley kao "najteži“ proizvođač automobila u Europi mogao naći u problemima.
Gledamo li presjek svih modela, Bentley već sada prosječno teži 2308 kg. Najteži model je Bentayga u produljenoj izvedbi Extended Wheelbase (EW) koja ima masu od 2514 kg, odnosno pod punim opterećenjem čak 3250 kg. Priznat ćete, to je već blizu limita B kategorije.
U Bentleyju su stoga odlučili reagirati. Predstavnik tvrtke je prilikom premijere Bentayge EW za Carsales magazin priznao kako VW Grupa trenutno lobira pred Europskom komisijom kako bi se podigla maksimalna dozvoljena masa vozila kojima se može upravljati B kategorijom.
"S trenutno dostupnom tehnologijom masa vozila udara u krov Europe. Trenutno postoji aktivna konverzacija s ovlaštenim tijelima da se promijeni situacija“, rekao Chris Cole, prvi čovjek linije za proizvodnju Bentayge.
U Bentleyju su zabrinuti zbog elektrifikacije koja će zasigurno donijeti nove kilograme. Kažu kako će njihovi električni modeli koji dolaze 2025. godine sasvim sigurno biti teži i time puno bliži gornjoj granici od 3.5 tona.
>> Automobili su sve teži: Najteži BMW se približio masi od tri tone
Podsjetimo, BMW se nedavno izjasnio kako masa njihovih automobila neće dalje rasti. Najteži modeli su novi i7 s 2640 kg i X7 s 2480 kg, odnosno neznatno preko tri tone pod punim opterećenjem.