Kineski konglomerat BYD je predstavio novu platformu za punjenje električnih vozila, za koje tvrdi da bi moglo trajati koliko i točenje goriva, te je najavio izgradnju mreže punionica diljem Kine.
Takozvana "super e-platforma" će moći puniti baterije rekordnom brzinom s 1000 kilovata (kW), što će vozilima omogućiti da nakon petominutnog punjenja prevale 400 kilometara, kazao je osnivač kompanije Wang Chuanfu na događaju koji se uživo prenosio iz sjedišta tvrtke u Shenzhenu.
Brzina od 1000 kW bi bila dvostruko veća od Teslinog punjača Supercharger, koji postiže brzinu do 500 kW.
Tehnologija brzog punjenja se smatra ključnom za usvajanje električnih vozila jer bi pomogla smanjiti zabrinutost vozača.
"Kako bismo posve riješili zabrinutost naših korisnika zbog punjenja, nastojali smo postići da vrijeme punjenja električnih vozila bude kratko kao i punjenje gorivom benzinskih vozila", kazao je Wang.
"Ovo je prvi put u industriji da je jedinica megavat postignuta u snazi punjenja", rekao je.
Nova tehnologija punjenja će prvotno biti dostupna u dvama novim električnim vozilima, limuzini Han L i terencu Tang L, koji koštaju oko 34.000 eura, a BYD je kazao da će diljem Kine izgraditi 4000 ultrabrzih punionica.
Tvrtka nije specificirala vremenski okvir ni koliko će uložiti u izgradnju takvih lokacija.
Vlasnici BYD-a su se dosad uglavnom oslanjali na punionice drugih proizvođača automobila ili javne punionice kako bi napunili baterije svojih vozila.