Oslikao zid da izgleda kao nastavak ceste pa testirao Teslin autopilot. Pogledajte

Screenshot: YouTube/Mark Rober

Bivši NASA-in inženjer i popularni youtuber Mark Rober objavio je video koji na jasan i jednostavan način demonstrira ključni problem s Teslinim oslanjanjem isključivo na kamere za autonomnu vožnju.

Za razliku od konkurencije koja koristi LIDAR i radarske senzore za detekciju objekata, Tesla je u potpunosti odbacila te tehnologije, oslanjajući se samo na vizualne podatke s kamera. Elon Musk je ranije nazvao LIDAR "prokleto glupim, skupim i nepotrebnim".

Međutim, Rober je u svom videu dokazao koliko je taj pristup problematičan. Njegov eksperiment pokazao je kako Teslin Autopilot ne uspijeva prepoznati prepreke u uvjetima guste magle, jake kiše ili čak iluzije - poput zida oslikanog da izgleda kao nastavak ceste.

Eksperiment koji otkriva opasne nedostatke

  • U jednom od testova Rober je postavio lutku djeteta na cestu i usporedio reakciju Teslinog vozila s onom Lexus SUV-a opremljenog LIDAR senzorima tvrtke Luminar.
  • Tesla je registrirala dijete u softveru, ali sustav automatskog kočenja nije reagirao na vrijeme, zbog čega je Rober udario u lutku.
  • Kad je scena prekrivena umjetnom maglom, Tesla nije uspjela pravovremeno detektirati prepreku. Isto se dogodilo i tijekom simulirane jake kiše.
  • Najviše pažnje privukao je test u kojem je Tesla prevarena zidom oslikanim kao nastavak ceste - automobil je bez oklijevanja udario u zid, dok je Luminarov Lexus prepoznao prevaru i sigurno se zaustavio.

"Prvi put u povijesti svijeta mogu definitivno reći da bi Teslin optički sustav kamera bez ikakvog oklijevanja prošao kroz lažni zid, ne dodirujući čak ni kočnicu", izjavio je Rober.

Tesla planira lansirati nesuperviziranu verziju svog FDS sustava

Roberov video objavljen je u kritičnom trenutku jer Tesla planira lansirati "nesuperviziranu" verziju svog Full Self-Driving sustava kasnije ove godine. Kritičari upozoravaju da bi to moglo dodatno povećati lažni osjećaj sigurnosti kod vozača.

Musk također planira pokrenuti robotaksi uslugu koja bi se oslanjala na isti softver, što bi moglo dodatno pogoršati sigurnosne probleme.

Američki regulatori već su povezali Tesline sustave asistirane vožnje s desecima smrtnih slučajeva i stotinama ozljeda, a Roberov test dodatno potvrđuje da trenutni hardver Teslinih vozila nije spreman za potpuno autonomnu vožnju.

Pitanje je hoće li Tesla u budućnosti revidirati svoj pristup i vratiti se korištenju radarskih i LIDAR senzora ili će nastaviti s rizičnom strategijom isključivo vizualne percepcije.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.