Prije nekoliko godina internetom su se širile špekulacije o tome da Apple razvija vlastiti automobil.
Tehnološki div povezivan je s brojnim proizvođačima automobila, uključujući Hyundai, Kiju, Porsche, BYD i Toyotu. No početkom prošle godine pojavile su se vijesti da je ambiciozni projekt službeno otkazan, a oko 600 zaposlenika je otpušteno ili premješteno unutar kompanije.
Dok Appleov "iCar" nikada nije ugledao svjetlo dana, njegov rival Xiaomi potiho je ostvario ono što Apple nije. Ova kineska tehnološka tvrtka, poznata po pametnim telefonima, lansirala je SU7, električnu limuzinu, koja je od ožujka 2024. u Kini prodana u 135.000 primjeraka.
Xiaomi je na zapadnim tržištima poznat prvenstveno po pametnim telefonima, no u Kini je razvio povezan ekosustav potrošačke elektronike, uključujući pametna svjetla, pročišćivače zraka, robotske usisavače i kuhinjske uređaje – svi upravljani putem jedne aplikacije, piše Carscoops.
To je upravo ono što Xiaomi čini posebnim – integracija proizvoda u cjeloviti pametni ekosustav. Baš kao što Apple korisnike "zaključava" unutar svog ekosustava kroz iPhone, MacBook i Apple Watch, Xiaomi sada nudi isto – ali svojoj paleti proizvoda dodao je i - automobil.
Xiaomi SU7 nije samo još jedan električni automobil. Zahvaljujući integraciji s Xiaomi uređajima, može prilagoditi punjenje baterije korisnikovim dnevnim navikama, upravljati funkcijama pametne kuće i nuditi daleko više od standardnog infotainment sustava.
"Xiaomi je zaista počeo infiltrirati vaš dom", rekao je Gary Ng, ekonomist iz Natixis Corporate & Investment Bankinga, za New York Times. "Sve je povezano i to je nešto što druge tvrtke nisu uspjele postići."
Jedan od ključnih razloga zbog kojih je Xiaomi tako brzo razvio svoj prvi automobil je poslovno okruženje u kojem djeluje. Kineski proizvođači električnih automobila godinama su uživali ogromnu državnu podršku, a cijeli lanac opskrbe EV industrije praktički je koncentriran unutar zemlje.
Xiaomi koristi baterije od BYD-a i CATL-a, najvećih svjetskih proizvođača baterija, dok je proizvodnju pokrenuo u bivšoj tvornici Beijing Auto Groupa. S tolikim resursima na raspolaganju, kompanija je nevjerojatno brzo ušla na tržište električnih automobila.
S planovima za lansiranje drugog modela – SUV-a, te izgradnjom nove tvornice, Xiaomijeva automobilska ambicija ide punom parom naprijed.
Ipak, uspjeh nije zajamčen. Xiaomi se suočava s jakom konkurencijom domaćih rivala, uključujući Huaweija, koji surađuje s više proizvođača automobila.
No Xiaomi ne cilja samo na domaće tržište – izaziva i strane marke. SU7, koji košta oko 30.000 dolara, nudi izgled nalik Porscheu i vrhunsku tehnologiju, zbog čega je privukao mnoge kupce. Porscheova prodaja u Kini pala je za 30% u godini otkako se pojavio SU7.
S obzirom na to da sve više kineskih proizvođača traži prilike za širenje izvan Kine, pitanje je vremena kada će Xiaomi SU7 postati globalno konkurentan izbor.