Citroen C1 1.0 My Way: Nova šminka i više opreme

NEDAVNO obnovljeni europski trio Citroena, Peugeota i Toyote ne donosi bitne estetske novosti, a ništa novoga ne nalazi se ni u ponudi motora. Međutim, testirajući Citroen C1 opet smo mogli zaključiti kako se radi o dobitnoj gradskoj kombinaciji koja je sada još privlačnija zahvaljujući nižoj cijeni.

Citroen C1 i dalje ima mjesto ulaznog modela u gami francuskog proizvođača kao vrlo praktično urbano prometalo.

Prepoznatljivog izgleda i dobro poznatih karakteristika C1 se kroz četiri godine koliko egzistira na tržištu dokazao kao prepoznatljiv gradski igrač. Simpatične vanjštine, krajnje kompaktnih dimenzija i niskih troškova vlasništva najmanji Citroen nema realnih razloga za uvođenje ikakvih novina.

Stoga i ne čudi što su vizualne promjene minimalne, tolike da ih je dovoljno tek enciklopedijski pobrojiti. Tako se sprijeda uočava novi dizajn svjetala i blago redizajnirana maska, dok je bok vozila obogaćen tek novom linijom poklopaca kotača. I to je to, jer sve ostalo je isto uključivši i prepoznatljiv interijer naglašene jednostavnosti.

Upravo tu u toj gotovo prozaičnoj tehnici krije se više no zadovoljavajuća iskoristivost naoko skromnog unutarnjeg prostora. Premda 24 cm kraći od modela C2, duljina putničke kabine kod C1 je ostala ista ili preciznije, 162 cm interijera na raspolaganju je vozaču, putnicima i njihovoj prtljazi - inovativna arhitektura, redukcija prevjesa i minimalistički motorni prostor evidentno su urodili plodom.

Izuzmemo li dopadljivo osmišljen brzinomjer i (opcijski) brojač okretaja motora sve je izvedeno u nekoliko linija s najstrože postavljenim zahtjevima za štednjom prostora. No ipak, C1 ima dovoljno pretinaca, čak i više od nekih rivala, a i ergonomija je u potpunosti zadovoljena.

Ono što se može uočiti je novi dizajn presvlaka sjedala, te nešto bolja kvaliteta izrade. Prednja armatura je tako usprkos krajnje tvrdoj plastici potpuno nečujna, kao i sjedala koja su ipak prije znala pri većim opterećenjima pustiti glas. Ono što bi svakako rado ovdje vidjeli su kvalitetniji zvučnici, bar minimalno bolja zvučna izolacija i malo manje štednje po pitanju osvjetljenja upravljačkih tipki.

Priču o interijeru završava preporučljiv izbor dodatnog para vrata za pristup stražnjoj klupi, kao posljedica visokog utovarnog ruba prtljažnika relativno skromne zapremine. Recimo još kako valja imati na umu da ovdje čuda nisu moguća, pa tanka i tvrda stražnja klupa zasigurno neće biti omiljeno mjesto za vožnju, pogotovo ako govorimo o vožnji na dulje staze i putnike više od 175 cm.

Premda je motorna ponuda ostala ista, manje preinake na motorima dovele su do daljnjeg smanjenja potrošnje goriva i redukcije emisije CO2. Toyotin 1.0 trocilindarski motor s četiri-ventilskom arhitekturom i VVT tehnologijom karakterizira 68 KS i 93 Nm. Kao glavne prednosti ovog motora ističu se potrošnja goriva i agilnost potencirana neočekivano dugo odmjerenim odnosima u mjenjaču. Nominalni prosjek od 4,5 litara nismo postigli, ali i s testnim prosjekom od 5,4 l/100 km možemo biti itekako zadovoljni.

"Zahvaljujući" izraženoj zvučnoj kulisi u ovom automobilu stječe se dojam veće dinamičnosti no što bi se to moglo zaključiti iz deklariranih vrijednosti (0-100 km/h za 13,7 s). U prilog toj tezi ide i podatak o svega 800 kg mase, ali i činjenica da će C1 u drugom stupnju prijenosa voziti od starta, pa sve do za gradske uvjete nezamislivih brzina. Za pohvalu su i kočnice praćene ABS-sustavom, kao i krug okretanja od svega 9,5 metara.

Testirani automobil nosi oznaku My Way što u prijevodu znači da se radi o top izvedbi. Prevedeno, u serijskoj opremi model ima navigaciju Tom Tom One, ABS, električni paket, paket look, servo upravljač, dva zračna jastuka, audio-sustav, klima uređaj, brojač okretaja, i dr.

C1 My Way kao najopremljenija izvedba starta akcijskom cijenom od 69.900 kn, koja je tijekom akcije "Extra popust 90 godina" dodatno snižena na doista povoljnih 64.900 kn. Nema sumnje, akcija je uklonila i možda jedinu manu automobila, a to je visoka cijena bolje opremljenih izvedbi. Kao najveće pluseve automobila istaknut ćemo niske troškove vlasništva, pouzdanu mehaniku i izuzetnu agilnost. Citroen C1 je gotovo idealan izbor drugog automobila u kućnoj ergeli, ali i vrlo pametan izbor u poslovnoj floti.

Važnija serijska oprema

Razina X

Zračni jastuci za vozača i suvozača

ABS/EBD

12V utičnica

Razina SX

Razina My Way                      

Model                                                   Cijena (kn)

Citroen C1 1.0i My Way

Cijena s popustom

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.