POSLJEDNJIH godina digitalizacija je uz elektrifikaciju definitivno najzastupljeniji trend u autoindustriji. Je li se pretjeralo?
Sve je više onih koji misle kako se pretjeralo s ekranima u kabinama pojedinih automobila. Svima su puna usta zaslona, njihove rezolucije i pogotovo veličine, a onda praksa nerijetko pokaže da su neka stara rješenja bila jednako dobra, ako ne i bolja.
Ljudi, a posebno oni za upravljačem, vole fizičke tipke. U Hyundaiju su to izgleda shvatili te su odlučili poslušati želje svojih poklonika. Korejski proizvođač automobila priznao je da je pogriješio što je stavio sve kontrole na ekrane osjetljive na dodir, kao što su to učinile mnoge marke u proteklih nekoliko godina.
"Dok smo dodavali integrirane infotainment zaslone u naša vozila, također smo pokušali postaviti kontrole temeljene na dodirnom zaslonu, a ljudima se to nije sviđalo", rekao je potpredsjednik Hyundai Designa North America (HDNA) Ha Hak-soo za Korea JoonAng Daily.
"Kada smo testirali s našom fokusnom grupom, shvatili smo da su ljudi pod stresom i iznervirani kada žele neku kontrolu doseći brzo, ali to ne mogu učiniti", rekao je Ha.
Zasloni osjetljivi na dodir omogućili su dizajnerima da stvore čiste i jednostavno osmišljene kabine i da vozaču učine dostupnijim više konfiguracija funkcija automobila nego što bi ikada bilo moguće korištenjem samih fizičkih gumba. Korištenje zaslona osjetljivih na dodir čini se potpuno prirodnim u nekim situacijama, ali nerijetko ne i u vožnji.
Zamislite da vozite neravnim terenom i dok auto tako skakuće želite podesiti temperaturu klimatizacije ili promijeniti stanicu na radiju. Bez tipki koje kontrolirate na dodir to postaje nemoguća misija.
Hyundai je stoga odlučio vratiti i zadržati dio tipki, a prvi model koji nudi takav pristup je redizajnirani Ioniq 5.