DUSTER u pogledu cijene nema dostojnog rivala u klasi, a sada je s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom postao nedostižan potencijalnim konkurentima, posebno za korisnike s velikom kilometražom.
Jer vožnja na plin je gotovo dvostruko jeftinija od one na benzin, a to pak znači da će oni s velikom kilometražom vrlo brzo osjetiti uštedu. Nema ni izjednačavanja ulaganja jer Dacia ne traži doplatu za plin, kako na Sanderu tako i na Dusteru. A to se ne viđa često, odnosno nikad prije nije nuđeno.
Duster ne treba posebno predstavljati. Druga generacija prisutna je već neko vrijeme, a biraju je svi koji traže robusno vozilo s kojim se smije voziti i izvan asfalta. Sve je češća i kao izbor radnog vozila, dok će zbog svojih mogućnosti izvedba s prednjim pogonom biti solidna kupnja i kao obiteljsko vozilo.
Tvornički ugrađen plin je tu dodatni plus. ECO-G izvedba dolazi iz tvornice s plinskom instalacijom. Sve što trebate je znati gdje je prekidač za prebacivanje pogonskog goriva te na vrijeme puniti spremnik. On je skriven ispod tepiha, a priključak za punjenje je odmah uz onaj za točenje benzina. Dobro je i da je motor prilagođen za plinsku instalaciju, pa su ugrađeni izdržljiviji ventili. Stoga jedina stvar gdje se sigurno gubi je izostanak putnog računala, i to iz logičnih razloga.
Kad smo već kod pogona recimo kako 1.0 turbo trocilindraš sa 100 KS i 170 Nm sasvim pristojnu tjera Dustera. Istina, buka je neizbježna, ali Duster na autocesti bez problema drži na tempomatu 140 i više km/h, dok je u gradu vrlo startan. Za manje izlete izvan asfalta ne treba ni pogon na sve kotače, dovoljno je malo prakse i Duster će poput nekad Renaulta 4 sigurno kopati svoj put do cilja. Za pogon na sve kotače morate pak birati neke druge izvedbe.
Spremnik plina ugrađen u podnicu prtljažnika je obujma 33 litre, što je dovoljno za bar 400 km. Računajte s do 9 l/100 km plina te nekih 7.5 l/100 km benzina. Pomnožite li to s aktualnim cijenama dobit ćete i računicu prema kojoj se u ovom Dusteru vozite jako jeftino. I dugo, jer je kombinirani doseg oko 1300 km.
Duster nominalno treba 12,5 sekundi do stotke i postiže 173 km/h. Vozite li na plin izgubit ćete sekundu u lovu na 100 km/h, a minimalno će pasti i krajnja brzina. Realno, sasvim nebitno. Zato znajte da imate nepovratni ventil, a to znači da smijete s ovim vozilom u podzemnu garažu.
Na izgled ne treba trošiti riječi. Simpatični Duster u Prestige izdanju s atraktivnom metalik bojom (narančasta, 3600 kn) izgleda sasvim solidno. Dodamo li atraktivnu LED rasvjetu, krovne nosače i alu naplatke, može se reći da je čak i atraktivan.
Ono što veseli su i relativno kompaktne mjere (4.341 x 1.804 x 1.626 mm), pa Duster bez potpisa na limu vozi užim šumskim putevima i prilaznim cesticama, a dovoljno okretnosti ima i u urbanim uvjetima.
Unutra možda nedostaje malo više mašte, ali u praksi sve zadovoljava. Središnji info zaslon dijagonale 7 inča možda nije rezolucijom i brzinom u korak s aktualnim trendovima, ali zato uz audiosustav i povezivanje telefona nudi i navigaciju. Istina, kartografija pokriva Istočnu Europu, dok ćete za odlazak na zapad morati aktivirati mobilni uređaj. Tu je i klima sa svojim prekidačima, dok pretinaca ne nedostaje.
Ergonomija je zadovoljavajuća, a ono što bi moglo bolje su sjedala i možda malo više prema iza pomaknut B stup. Straga pak sve u skladu s očekivanjima, bar dok se nekom ne isprazni mobilni uređaj – USB priključka nema.
Sretni možete biti i s prtljažnikom. Standardnih 445 litara lako povećate trpanjem do krova, a tu je i mogućnost preklapanja naslona. Pristup je zbog velikih vrata lagan, a nedostaju tek neke dodatne pregrade ili mreža koji bi držali stvari dok vozite prečicom do svojeg vinograda.
Cijena Dustera kreće od 102.900 kuna za TCe izvedbu s 90 KS i osnovnu Essential opremu, a isto vrijedi i za ECO-G plinska izvedba. I još dobijete na poklon i zimske gume. Dizelaš (115 KS) ima cijenu od 135.900 kuna, a na to dodajte 20.000 kn i imate pogon na sve kotače.
Testna izvedba, s plinskom instalacijom, metalik bojom i nekoliko doplata ima konačnu cijenu od 128.750 kn, što je odličan iznos s obzirom na ono što dobivate. A to je robustan i komforan auto potpune opreme s vrlo niskim troškovima vlasništva.
Dodatna oprema:
• metalik narančasta boja Atacama (3600 kn),
• MultiView kamera (3200 kn),
• kartica 'Slobodne ruke' (1300 kn),
• kartografija Istočna Europa (750 kn)