JEDNA od prednosti električnih automobila nad onim pokretanim fosilnim gorivima je pouzdanost. Bar se tako vjerovalo.
Općeprihvaćeno mišljenje kako su električna vozila pouzdanija od vozila opremljenih motorima s unutrašnjim izgaranjem je potaknuto i lako provjerljivom činjenicom da električna vozila imaju kudikamo manje pomičnih dijelova. Najnovija studija koja dolazi iz Velike Britanije pobija takvu ideju.
Najnovija studija, koju je proveo britanski Which?, a prenosi je Mail Online, kaže kako su vlasnici konvencionalno pokretanih automobila u prve četiri godine vlasništva prijavili manje kvarova od vlasnika električnih automobila. Studija je obuhvatila 48.000 vozača, a 2184 vozila od 57.000 obrađenih bila su električna.
Prema rezultatima studije 39% vlasnika električnih automobila je u prve četiri godine vlasništva prijavilo problem na automobilu. U istom razdoblju to je učinilo i 29% vlasnika dizelaša te svega 19% vlasnika benzinaca. Najpouzdanijima su se pokazali samopunjivi hibridi, kod kojih je tek 17% vlasnika prijavilo kvar.
Ne samo da su se električni automobili češće kvarili već su i popravci trajali duže. Najčešći problemi detektirani su na softveru koji se prosječno popravljao pet dana, dok je popravak dizelaša trajao četiri, a benzinaca tri dana.
Tesla najgora
Najnepouzdanija električna marka je Tesla s bar jednim kvarom prijavljenim na 39% automobila u prve četiri godine vlasništva. Pet posto problema otpada na kvar zbog kojeg auto nije bio u voznom stanju. Najpouzdanijim električnim autom se pokazao Kia e-Niro s tek 6% primjeraka koji su imali kvar. Tek 1% Kije e-Niro je doživjelo kvar zbog kojeg se nije mogao pokrenuti.
"Znamo da su vozači zagrijani da prijeđu na ekološki prihvatljive aute, ali je izuzetno važno dobiti kvalitetan proizvod. Posebno s električnim vozilima, moramo potaknuti vozače da istraže prije tako značajne nabavke i prepoznaju aute i marke kojima mogu vjerovati", izjavila je Lisa Barber, urednica za kućne proizvode i usluge pri Which? servisu.