Filtar zraka ili filtar kabine, koja je razlika?

Foto: Pexels.com

RJEŠAVAMO dilemu početnika i odgovaramo na pitanje čemu služe ova dva filtra.

Baš kao i ljudskom organizmu, i motoru vozila potreban je kisik kako bi funkcionirao.

Zrak koji dospijeva u motor, prethodno mora biti pročišćen od prisutnosti prašine i drugih čestica koje mogu oštetiti osjetljiv unutrašnjost motora.

Kod svakog automobila ovu funkciju ima upravo filtar zraka.

Filtar zraka

Ovaj filtar smješten je unutar zatvorenog kućišta, u blizini motora kako bi osigurao da u motor ulazi isključivo zrak oslobođen od svih štetnih čestica.

Kako bi učinak ovog filtara bio na najvišoj razini, potrebno je obavljati njegovu zamjenu u određenim intervalima, najčešće svakih 10.000 km. Najjeftiniji su klasični "papirnati filtri", dalje slijede sportski filtri, te popularne "gljive", otvoreni protočni filteri za sportske motore. 

Ako se filtar ne zamijeni, postaje zagušen, što dovodi do povećanja potrošnje goriva, a ujedno stvara dodatno opterećenje za motor i cijeli pogonski sklop vozila, navodi Auto Guru.

 

Filtar kabine

Druga vrsta filtara zraka je filtar kabine koji je smješten unutar sustava klima uređaja.

Njegova uloga, za razliku od filtara zraka, jest spriječiti ulazak prašine, peluda i nečistoća u kabinu vozila. Također, ovaj filtar sprječava da ispušni plinovi dospiju u kabinu vozila i čini vožnju ugodnijom.

Kako se i ovaj filtar s vremenom može zaprljati, potrebno je obaviti njegovu zamjenu u propisanim intervalima.

Ako se ovaj filtar ne zamijeni, kroz sustav klima uređaja može se početi širiti miris plijesni, osobiti tijekom toplih ljetnih dana, što bi vožnju u takvim uvjetima, učinilo neugodnom.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.