PORSCHE obilježava 70 godina postojanja, a već je ovo prilika da se obilježi 60. rođendan modela 911, vjerojatno najpoznatijeg sportskog automobila na svijetu.
Budimo pošteni i recimo kako uz 911, kad su popularnost i ime u pitanju, ulazi i američki Ford Mustang. Ali kako bi se 911 dodatno distancirao, tu je sada nova slavljenička izvedba koja donosi savršenu kombinaciju.
S/T je limitirana serija modela namijenjenog iskonskim poštovateljima 911-ice, ali i nekim novima koji tek ulaze u ovaj poseban svijet. A kako se ništa ne bi ostavilo slučaju, izbor je pao na ono najbolje. Kad su pogon i 911 u pitanju, to je 4.0 atmosferski šestcilindraš iz modela GT3 RS, koji razvija 525 KS. Usuglašen je sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, što je prvi put u povijesti marke.
Naravno, ovakva motorna osnova zahtijeva dodatno podešeno podvozje, ali i preinake kako bi se masa minimizirala. I doista, ovo je najlakši 992 na tržištu. Stoga su brojni elementi karoserije, uključujući krov, prednji poklopac i blatobrane, izrađeni od kompozita plastike s ojačanjima od karbonskih vlakana. Kotači su od magnezijske slitine, kočnice kompozitne, a akumulator koristi Li-Ion tehnologiju. Čak su i stakla tanja i lakša.
Nakon svih preinaka 911 S/T teži točno 1386 kg ili 32 kg manje od 911 GT3 Touringa. Naglasak na minimalnu masu je i u kabini s karbonskim školjkastim sjedalima s povijesno uređenim tkanenim finišom.
Ovakav 911 ubrza do 100 km/h za 3.7 sekundi, a maksimalna brzina je 300 km/h. Međutim, ono gdje je ovaj 911 najopakiji su prolasci zavojima. Pritom ovaj 911 nema agresivno postavljene elemente aerodinamike s ogromnim krilom kao GT3 RS – ovo je ipak cestovni Porsche. Uostalom, ovaj model evocira uspomene na ST verziju iz 1960-ih.
A kao podsjetnik na ta prošla vremena, tu je 17.705 eura vrijedan “Heritage Design Package” s odgovarajućom bojom vanjštine, naplatcima i ukrasnim naljepnicama. Nude se svi brojevi od 0 do 99. A u počast legendi serija je limitirana na točno 1963 primjerka, čime se podsjeća na prvu godinu proizvodnju izvedbe 911 ST.
Premijera automobila predviđena je za kraj rujna i Rennsport Reunion 7. Poznata je cijena, a ona iznosi 100.000 eura više od GT3 Touringa, alii 45.000 eura više od GT3 RS. Prevedeno, cijena je čak 292.187 eura u Njemačkoj.