SUKLADNO najavama, Mercedes je otkrio EQXX, svoj tehnološki najnapredniji proizvod koji u mnogočemu donosi revolucionarni napredak.
Digitalna premijera otkrila je prije dvije godine najavljen model koji su već tada mnogi nazivali "Tesla killerom". Prototip je sada stigao, a ono što uz originalan dizajn nudi je fascinantno - 1000 kilometara dosega po WLTP-u!
Jedan od ključeva uspjeha je izuzetna aerodinamika. Koeficijent otpora zraka iznosi svega 0.17, što je na razini najinovativnijih koncepata koje smo godinama prije mogli vidjeti u nekim japanskim prijedlozima vozila budućnosti, među kojima je prednjačio Daihatsu. Govorimo li o serijskim primjercima, Mercedes EQS je do sada bio predvodnik s koeficijentom od 0.20. Ovo poboljšanje od tri desetinke ne zvuči drastično, ali znači 58.5 km više dosega u odnosu na EQS.
A za smanjenje otpora zraka je jednako bitna i sama ulazna površina. Naime, čeona projekcija na EQXX-u iznosi nešto manje od 2.2 četvorna metra, što je vrhunski rezultat.
Epitet tehnološki naprednog vozila donose brojna konstrukcijska rješenja. Jedno od njih je kućište od kompozita ugljičnih vlakana i ostataka šećerne trske, materijala pristiglog iz Formule 1. U kućištu se nalazi baterija nove generacije. Čini je više od 200 ćelija ručno izrađenih u kineskom CATL-u, a baterija s inverterom teži 495 kg ili čak 30 posto manje na ionako naprednom EQS-u.
Manja masa baterija znači i manju ukupnu masu od tek 1750 kg, a to znači i nižu potrošnju. Najave kažu kako će ona biti ispod 10 kWh/100 km.
Naravno, nije sve u masi baterija pa tako uštedu donose i naplatci od magnezijeve slitine, kočioni diskovi od aluminijske slitine te pojedini dijelovi karoserije izrađeni od kompozitnih materijala. I jedan dodatak se krije na krovu, a to je panel sa 117 solarnih ćelija za do 25 km dodatnog dosega. Impresivan je i podatak kako se 95% energije predaje kotačima. Pretpostavka je kako se radi o elektromotornom pogonu snage 204 KS, zaključuju neki bolje upućeni mediji.
Na vanjski dizajn ne treba trošiti puno riječi. Dovoljno je kazati kako nudi nešto novo, ali i kako to nije konačno rješenje. Interijer fascinira čak i više, prije svega zaslonom od čak 111 cm s rezolucijom od 7680x660 px.
Mercedes je pritom koristio brojne reciklirane materijale pa čak i vegansku kožu izrađenu od gljiva (mycelium) te tapecirung od kaktusa. U plastici poda pak ima biootpada, ali i baby maramica, kao i još nekih materijala koje mnogi ni danas ne mogu zamisliti u strukturi automobila.