PREMIUM marka koncerna Stellantis nastupa samouvjereno kao da nudi dostojnog nasljednika kultnog DS 19.
U pitanju je DS N°8, električna limuzina inspirirana konceptom Aero Sport Lounge. Novitet je predstavljen kao najprestižniji DS-ov model u gami, ali i jedan od najjačih aduta u borbi za naklonost tržišta kojim od pamtivijeka dominira njemački trio.
Zorno su to pokazali već u promotivnom videu. U njemu je prvi čovjek tvrtke Olivier Francois svoju električnu kočiju direktno usporedio s njemačkim rivalima, Audijem Q4 Sportback e-tron i BMW-om i4, a koji se na kraju pretvore u bundeve. Francois spominje brojne adute, a možda je najveći onaj koji se tiče dosega.
Naime, u gradu garantira 750 km, a na autocesti će prijeći i 500 km. Čak i kad se puni, za 450 km dosega dovoljna je pauza manja od pola sata.
Tajna povećanog dosega krije se i u aerodinamici. U DS-u su izračunali da su smanjenjem otpora zraka dobili do 75 km dosega. Pritom N°8 nije malen automobil, samo je DS9 duži: 4.82 m dužine sa širinom koja doseže 1.90 m i visinom ograničenom na 1.58 m bit će prava pojava na cesti. Posebno noću kad uleti s osvijetljenim prednjim krajem – novim trendom u premium segmentu.
Jednako impresivan je i interijer vozila nakrcan ekranima. 10.25-inčni digitalni kokpit nalazi se iza četverokrakog upravljača, spojen širokim 16-inčnim infotainment zaslonom osjetljivim na dodir u sredini armaturne ploče i head-up zaslonom proširene stvarnosti.
Pritom DS-ovi dizajneri idu puno dalje od uvođenja ambijentalne rasvjete. Automobil u kabini izgleda poput koncepta, a službeni dopis naglašava kvalitetu materijala i izrade. Mi ćemo izdvojiti dodatno grijanje u predjelu vrata, kao ono na kabrioletima visoke klase.
Nema sumnje, naglasak je na eleganciji i komforu za sve putnike, uz stil o kojem neke druge premium marke mogu samo sanjati.
Verzije s prednjim pogonom pokreće jedan elektromotor snage 230 KS i 245 KS (+30 KS u boost funkciji). Najsnažniji AWD model ima dva elektromotora koji daju do 375 KS (boost). Potonji omogućuje sprint od 0-100 km/h za 5.4 sekunde, a slabije opcije za 7.7 sekundi. Najveća brzina ograničena je na 190 km/h na svim izvedbama.
Dvije baterije su u ponudi, kapaciteta 74 kWh i 97.2 kWh, nudeći do 572 km, odnosno 750 dosega. Kod ADW izvedbe govorimo o 686 km (426 milja). Baterije su kompatibilne s brzim punjenjem snage do 200 kW, s punjenjem od 20-80% za 27 minuta. Kako u DS-u očekuju da će se glavnina punjenja odvijati kod kuće, u cijenu automobila je uključen kućni punjač, koji će vam biti instaliran dva dana prije isporuke automobila.
N°8 bit će lansiran u Europi od sredine 2025. godine. Cijene će biti objavljene bliže lansiranju na tržište. Realno, očekujemo start na oko 65.000 eura.