Foto: Opel
INSIGNIA nastavlja 33 godine staru tradiciju GSI imena i to radi na najbolji mogući način.
Iako se još nisu slegli dojmovi oko nove Insignije koju mnogi smatraju najljepšim (i najboljim) Opelom unazad deset i više godina, u Opelu već najavljuju pravu stvar - Insigniju GSI. Premijera je zakazana za rujan i frankfurtski salon, a vrlo brzo će se model naći na cesti.
Za razliku od prethodne OPC izvedbe ovdje je osjetno prisutniji downsizing. Povjerenje je dano 2.0 turbaku s 260 KS i 400 Nm, koji s novim osam-stupanjskim automatskim mjenjačem čini najbrži Opelov stroj. Tu se ne radi samo o marketinškom triku već su tvrdnje dokazane na Nürburgringu gdje je ovo izdanje iza sebe ostavilo snažniju OPC izvedbu.
160 kg lakša od prethodnika nova Insignia koristi FlexRide podvozje i Brembo kočnice, sustave koji su ugađani na prethodno spomenutoj paklenoj stazi. Dužni smo spomenuti i pogon na sve kotače s vektorskom raspodjelom okretnog momenta, te sportske gume Michelin Pilot Sport 4 navučene na kotače promjera 20 cola. U Opelu kažu kako je podupravljanje gotovo iskorijenjeno, a Competition mod rada od Insignije stvara pravi bolid.
Izuzetno atraktivna vanjština nije jedina novost. Kabina je obogaćena sportskim kožnim sjedalima sa AGR certifikatom i sportskim volanom, a poluge iza upravljača govore kako je vozač i njegov užitak u fokusu.
Nažalost, u Opelu taje performanse i otkrivaju ono najmanje zanimljivo: Insignia GSi prema NEDC-u troši 11,2 l/100 km u gradi, 7,1 l/100 km na otvorenoj cesti i 8,6 l/100 km kombinirano.
Stoga je red da podsjetimo na slavne prethodnike. Prvo su davne 1984. uzbudili mase Manta GSi i Kadett GSi (115 KS iz 1,8 litara). Samo četiri godine kasnije dvolitarski DOHC motor sa 16 ventila Kadetta 2.0 GSi 16V postizao je 150 KS. I prva je Astra imala taj motor, da bi se 1993. pojavila alternativna Astra GSi s 1,8-litarskim motorom i 125 KS. Postojale su verzije GSi u raznim generacijama Corse, počevši od Corse A sa 100 KS (1988.) koja je postala traženi klasik.