FOTO Predstavljen novi NX, prvi Lexus s plug-in hibridnim pogonom

Foto: Lexus

LEXUSOV kompaktni crossover je već dogurao do nove generacije, koja će i dalje činiti sredinu ponude. 

Kažemo "već", jer se automobil i danas čini vrlo atraktivnim, i to usprkos činjenici kako je lansiran pred više od šest godina. Sada je NX, ili duže Nimble Crossover, stigao uz temeljito revidiranu osnovu, ali i veliku novost za Lexus. Najkraće rečeno, Lexus je u novi NX ugradio čak 95% novih dijelova.

NX i dalje ima globalni aspekt, a to u prijevodu znači kako su japanski majstori dizajna i tehnologije morali pomiriti različite ukuse i pritom ostati svoji nudeći Lexusov stil vožnje i samog doživljaja automobila. Novi model najavio je i novi dizajnerski izraz marke, mišićavijeg izgleda i ozbiljnijeg nastupa. Posljedica je i očekivan rast dimenzija pa je tako novi model u dužinu narastao 20 mm (4660 mm), proširio se 20 mm (1865 mm) i narastao u visinu za 5 mm, na 1640 mm. Narastao je i razmak između osovina (+30 mm), kao i trag kotača, pa će NX na cesti zasigurno biti uvjerljiviji.

Iznutra pak premijera Tazuna koncepta dizajna vozačkog kokpita. Dolazi od pojma jahačkog nadzora nad konjem i time u praksi nudi intuitivne kontrole s maksimiziranim korištenjem upravljača. Sve ostalo je očekivano leksusovski, s obiljem ergonomskih detalja i optimalno pogođenim rasporedom. Ima i nekih novosti, poput e-zasuna kojim se otvaraju vrata te implementacije aplikacije Lexus Link za neke dodatne funkcije.

 

U pogledu pogona najveća novost je iza oznake 450h+. Čini ga 2.5-litreni motor u kombinaciji baterije kapaciteta čak 18.1 kWh, najviše u segmentu. U kombinaciji stražnjeg elektromotora na raspolaganju je AWD pogon, a maksimum je 306 KS. Epilog bi trebao biti oko 6 sekundi do 100 km/h i ispod 3 l/100 km. Električni doseg je na razini od 60 km uz maksimalnih 135 km/h. A glavnu prednost nad rivalima ovaj pogon pokazuje u hibridnom načinu, nakon što se baterija gotovo isprazni. I dvije bitne stvari: ugradnja pogona nije smanjila prtljažnik, a Lexus je zadržao veliki spremnik goriva od 55 litara.

Druga opcija je NX350h, klasičan hibrid u najnovijem izdanju. Nudi 242 KS i za 7.7 sekundi stiže do 100 km/h što ga čini solidnim igračem na tržištu.

Novi NX na europskom tržište dolazi u posljednjem kvartalu ove godine, a nudit će se isključivo u hibridnim izvedbama. Benzinci  (2.4 turbo/279 KS i 430 Nm, 2.5/199 KS) su pak rezervirani za tržišta izvan Europske unije, gdje se klasika još uvijek traži.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.