Honda CR-V 2.2 i-DTEC: Koncept za duge staze

POPULARNI Hondin SUV model posljednjim je redizajnom osim modernijeg izgleda i sigurnijeg stava dobio i automatski mjenjač, i to u kombinaciji s inače odličnim dizelskim motorom.

Upravo je automatski mjenjač bio jedini preostali dodatak potreban da se postigne gospodska ugoda vožnje. Naime, moderno lice i komfor već su stigli 2007. godine s trećom generacijom modela, isto vrijedi i za uvjerljivi motor, dok je dolaskom paketa Executive Plus stvoreno ozračje prvoklasne opreme gdje se na popisu doplata drže samo "svemirski" dodaci iz više klase poput radarski navođenog tempomata (ACC) i sustava izbjegavanja sudara (CMBS).

I pri našem drugom susretu s Hondinim SUV-om dopao nas je izbor pomodne bijele boje, koja ovom tipu vozila odlično pristaje. Skladno odmjerena vanjština time je dodatno začinjena, baš kao što to vrijedi i u slučaju zatamnjenih stakala, 18-inčnih naplataka i ukusno odmjerenog udjela krom dekoracije.

CR-V spada u red SUV-ova markantnijeg vanjskog izgleda, koji nedvosmisleno naglašava čvrstinu i moć, a istovremeno je lišen bilo kakvog pretjerivanja. Redizajn je dojam samo popravio ponudivši tek decentne izmjene pojedinih detalja.

Ako negdje facelift nije bio ni potreban onda je to svakako interijer, pa stoga ne čudi što i nakon pomnijeg pregleda ne nalazimo ništa novo. Ništa zato jer CR-V i dalje očarava monolitnom gradnjom s vrlo čvrstom prednjom armaturom u sklopu koje je i podignuta ručica mjenjača.

Iako top oprema osigurava gospodsku atmosferu putem kožnih presvlaka, panoramskog (fiksnog) staklenog krova i el. upravljanih i grijanih sjedala, ono bitno dobit će i vlasnik osnovne izvedbe. A to su na prvom mjestu odlična kvaliteta izrade i samih materijala, a potom i odlično pogođena vozačka ergonomija. Visok položaj sjedenja osigurava preglednost, avionska parkirna kočnica štedi prostor za dodatne pretince kojih definitivno ne nedostaje, dok kolo upravljača odlično sjeda u ruku.

Prostranost je na tragu kompaktnih monovolumena, s potpunim komforom i na stražnjoj klupi s mogućnosti regulacije nagiba naslona i integriranim osloncem za ruke. Dobre vijesti iz kabine tiču se i prtljažnika kapaciteta izdašnih 524 litara, odnosno 1,5 "kubika" sa preklopljenom stražnjom klupom. Recimo i kako dodatna polica olakšava slaganje prtljage, a istu blagonaklonost pokazuju poveća peta vrata. 

Hondin dizelaš poznat po uglađenosti i tituli najboljeg u svojoj klasi na novoj generaciji Hondinih modela dodatno je poboljšan. Sada razvija po 10 KS i 10 Nm više, odnosno 150 KS i 350 Nm, a u testnom primjerku je usuglašen s kućnim automatskim mjenjačem.

Potonji ima nažalost samo pet predefiniranih stupnjeva prijenosa, a ne nudi ni mogućnost ručne izmjene prijenosa. Automatski klasičar zato nudi vrijednu D3 opciju putem koje se ograničava rad na prva tri stupnja prijenosa, više no korisno na zavojitim brdskim cestama. Tu su i terenu podređenije opcije rada u modovima 1 i 2 koji omogućavaju snažno kočenje motorom.

Ova kombinacija motora i mjenjača osigurava solidne performanse u svim uvjetima rada, no ipak ono najbolje dešava se na otvorenoj cesti. Vozilo ima dovoljno snage da održi visoke brzinske prosjeke na autocesti, a pritom su međuubrzanja sasvim uvjerljiva za ovu klasu.

Maksimalna brzina iznosi 187 km/h, a sprint do 100 km/h solidnih 10,6 sekundi. Što se pak potrošnje tiče, ona se kreće između 8 (otvorena cesta) i 10 l/100 km (grad). Prosjek testa od 8,5 l/100 km potvrdio je CR-V kao jedan od štedljivijih SUV-ova na tržištu.

Priču o voznim osobinama red je zaključiti sasvim solidnom mehanikom. Podvozje je sada još uvjerljivije, a od pomoći su i blago povećan trag kotača na stražnjoj osovini te koji centimetar sniženo težište masa.

Sve u svemu, pridodamo li servo upravljača sasvim solidnog odziva te korektne kočnice jasno je kako CR-V spada u red SUV modela čiji vozači na asfaltu ne ostaju indisponirani u konkurenciji klasičnih limuzina. Čak štoviše, postoji i jedna prednost, a to je automatski uključiv pogon na sve kotače kojem se veselimo s prvim kapima kiše i nižim temperaturama.

Područje gdje je CR-V definitivno najtanju u ponudi je cijena. Nažalost, testni model zaobišle su sve prodajne akcije, pa tako izbor automatskog mjenjača u konačnici znači doplatu od 31.090 kn, odnosno cijenu od 325.990 kn.

Ukoliko ste spremni se odreći gemitlih osjećaja u kabini i automatike cijena pada na 254.900 kn, a ispuštanjem dizelaša na još ugodniji 199.900 kn. Bez obzira na izbor sigurno je kako CR-V estetikom, ponudom prostora i kvalitetom spada u red najboljih. Dizelski motor tu je samo da sve bolje potjera, poput kvalitetnog vina uz fino jelo, dakle vrlo,vrlo poželjan.

Honda CR-V

Važnija serijska oprema (Executive plus koža):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese sa senzorom prevrtanja

ABS/EBD/BAS

                                                     Cijena (kn)

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.