Honda visoko leti: Isporučen prvi zrakoplov

 Foto: Honda

NAKON višegodišnjeg razvoja Honda je konačno finalizirala razvoj svog prvog poslovnog zrakoplova.
 
Prvi primjerak zrakoplova HondaJet isporučen je klijentu u vrijeme božićnih blagdana čime je Honda na najbolji način zaključila poslovnu godinu. 
 
 
Zrakoplov karakteriziraju kompaktne vanjske mjere (duljina/raspon krila/visina: 12,71/12,15/4,03 m) unutar koje se krije kabina duga 5,43, široka 1,52 i visoka 1,51 m.
 
HondaJet s jednim punjenjem goriva može prijeći 2.600 km, a maksimalna brzina zrakoplova je 420 čv, odnosno 778 km/h. Razvoj zrakoplova stajao je Hondu oko dvije milijarde USD, a cijena zrakoplova je oko 4 milijuna USD.
 
 
Podsjetimo, Honda je u avio biznis ušla još krajem 1980-tih, a prvi prototip poletio je već koju godinu kasnije, ali opremljen motorima drugih tvrtki. Ubrzo se krenulo u razvoj vlastitog pogonskog sustava i 1999. predstavljen je HF120, mlazni motor inovativne arhitekture. Razvija 743 kN potiska, a karakteriziraju ga dvofazna turbina i kompresor (visokotlačni i niskotlačni). Motor je zbog uvjerljivih karakteristika stekao zavidnu popularnost, a trenutno se prodaje u nakladi većoj od 200 primjeraka godišnje.
 
Početkom milenija kreće se u razvoj vlastitog zrakoplova da bi prvi prototip HondaJeta poletio već 2003. godine. Zrakoplov je javnosti predstavljen polovicom 2005. godine. 
 
 
Honda: Inovacija u zraku
 
HondaJet ima nekoliko posebnosti po kojima se ističe u ovom segmentu trakoplovne industrije. 
 
Prva i svakako najuočljivija je smještaj motora, prije spomenutih HF120. Motori nisu standardno pozicionirani ispod krila, već su postavljeni na samo krilo, kao na Fokkeru VFW-614 od prije gotovo pola stoljeća . Time je dodatno smanjen otpor, što je donijelo manju potrošnju, ali i veću udobnost u letu. 
 
Primjenom lakših i čvršćih materijala za izradu krila, Honda je smanjila masu, ali i otklonila jedini realni problem ovog koncepta - savijanje krila prema gore uslijed jakih zračnih strujanja. Krila su strujno oblikovana tako da u većem dijelu graničnog sloja oko površine krila vlada "pravilno" laminarno strujanje.
 
 
Novi koncept unutrašnjosti stavlja naglasak na udobnost putnika, kao i zadovoljavanje visokih ergonomskih i sigurnosnih standarda.
 
Kupcima su na raspolaganju dvije konfiguracije interijera, 1 + 6 sa klasičnim rasporedom sjedenja i luksuznija, s jednim mjestom manje i sučeljenim položajem sjedala. 
 
 
Jedna od posebnosti je i tzv. stakleni kokpit razvijen u suradnji s Garminom. Radi se o potpuno kompjuteriziranom upravljanju s digitalnim kontrolama i prikazom parametara putem LCD zaslona.
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.