TESTIRALI smo ne samo prvi Lexusov kompakt, već i prvi model tvrtke koji se obraća dobrostojećim kupcima mlađe životne dobi. S obzirom kako ovo nije samo lifestyle proizvod već i tehnološki napredan automobil, široki obzori i obrazovanost ovdje bi mogli samo pomoći.
Hibridna tehnologija više nije velika novost, čak ni u provincijskim okvirima domaćeg HR tržišta, no kada se ona ukomponira u kompaktan premium automobil to je već prava premijera. Upravo tako, još uvijek nitko nije po principu "tehnologija dostupna svima" ponudio hibridni pogonski sklop osim same Toyote, Lexusovog oca i majke. Stoga je pravo vrijeme za Lexus kojemu ionako nedostaje neki iole probitačniji model kako bi se uspješnije mogao sučeliti s njemačkim trojcem, vladarima premiuma u vjerojatno svim segmentima.
U svojem najmanjem pakiranju Lexus je uspio učiniti ono najbolje iz višegodišnjeg L-finesse dizajnerskog programa. Konačno jedan vizualno originalan i oku ugodan japanski automobil koji se nema čega stidjeti. Možemo ići i korak dalje te konstatirati kako je upravo CT200h najljepši automobil u ponudi Lexusa i šire.
Naglašena agresivnost nadopunjuje dinamičnost osnovne forme koja u konačnici odaje dojam modernog automobila izražene solidnosti. Upravo su agresivna nota i čvrst stav ono što najviše privlači, posebno na automobilu u bijelom finišu kakav je nas dopao.
Zamjetan sprijeda s koso postavljenim LED-icama i "zarezanim" odbojnikom CT200h je upadljiv i na boku s originalno završenim stražnjim krajem.
Veseli činjenica kako straga nije ponestalo mašte već su u Lexusu uspješno završili priču odlučivši se za kraj s po visini minimiziranim stražnjim staklom i horizontalno razvučenim svjetlima. Recept je to koji će dodatno povećati dojam širine i prije spomenute čvrstine.
Pravi premium osjećaj i posljedičnu kvalitetu izrade nalazimo u kabini. Gotovo filigranski precizno izvedeni spojevi, izrađenost detalja i kvaliteta materijala opravdavaju Lexusovo ime. Ovdje se ne nazire taj premium osjećaj već on živi punim plućima.
Svejedno je govorimo li o prednjoj armaturi, šavovima kožom presvučenih sjedala ili opremljenosti ekskluzivnost visoke klase ne može se osporiti. Istina, ponuda prostora nije na zavidnoj razini, posebno na stražnjoj klupi, a pogotovo u prtljažniku gdje dragocjeni volumen uzimaju NiMH baterije.
Upravo nedostatak tovarnog prostora ruši uporabnu vrijednost automobila jer sa 275 litara korisnog volumena teško se može uživjeti u obiteljsku ulogu. Stvar donekle spašava dvostruka podnica, kao i usjek u podnici u koji se može spremiti rolo (link). Tamo mu je i mjesto jer će tako omogućiti trpanje stvari sve do krova (375 l). Straha od neželjenih pogleda nema jer su zatamnjena stakla izvana neprovidna.
Prednja armatura i raspored svih komandi izvedeni su u skladu s očekivanjima. Posebno nas se dojmila visoko postavljena središnja konzola, poput raskošnih sportaša na boku presvučena kožom. Ipak, najviše pozornosti privlače mjerni instrumenti ispred vozača. Vrlo čitki i jasno definirani ne ostavljaju prostora zamjerkama, već nude i dodatnu dozu šarma.
Naime, u eco modu kada je potrošnja goriva minimalna uz pokazivač trenutne faze rada pogona ploča ima dodatno plavo osvjetljenje. Izborom Sport načina rada pokazivač ustupa mjesto klasičnom mjeraču broja okretaja, a rasvjeta poprima crvenu boju (link).
Detalj je to koji nije presudan za kvalitetu vožnje, no opet veseli. Isto raspoloženje budi Mark Levinson surround audio sustav koji omogućava da svaka osoba u automobilu čuje jednako kvalitetan zvuk. Inače, serijska oprema je više no izdašna (pogledati tablicu), a mi ćemo samo rezimirati kako je sve uključeno, pa čak i zračni jastuk za koljena suvozača.
Kao i na većim Lexusima svim iole važnim funkcijama se upravlja putem Remote Touch sustava, koji izgledom, a u neku ruku i logikom uvelike podsjeća na klasičnog "miša" svojstvenog kućnim računalima. Sve funkcije automobila prikazuju se na središnjem LCD zaslonu koji služi i za projekciju navigacije, kao i pregled potrošnje, telefon i sl.
Ergonomija, posebno vozačka je odlična, s vrlo niskom sjedećom pozicijom i odlično odmjerenom pozicijom (podesivog) sportskog upravljača. Zasmetati može tek preglednost prema straga, no i to rješava moderna tehnologija - kamera za vožnju unatrag.
Polako dolazimo i do onog najvažnijeg - srca automobila. Ovdje je hibridno i preuzeto s Priusa, što u prijevodu znači da pritiskom na tipku Start u automobilu i dalje vlada apsolutna tišina. U svojoj drugoj generaciji Lexus Hybrid Drive dolazi s poznatom kombinacijom 1,8 benzinskog motora zasnovanog na Atkinsonovom kružnom procesu i elektromotora.
No sada je elektronika zaslužena za nadzor rada pogon unaprijeđena, a algoritam upravljanja optimiziran. U prijevodu to znači da pogonski sustav bolje sluša želje vozača, suradnja dvaju izvora energije je uvjerljivija, a prilagodljivost uvjetima ceste agilnija.
Premda benzinac razvija 99 KS i 142 Nm, a elektromotor 82 KS i 207 Nm, sustav može isporučiti do maksimalno 136 KS. Više no dovoljno za uzorne performanse, 10,3 sekunde do 100 km/h i maksimalnih 180 km/h.
Područje gdje je ovaj Lexus gotovo nenadmašan svakako je potrošnja goriva. Prosjek testa od 5,3 l/100 km, s krajnjim vrijednostima od 4,2 l/100 km na otvorenoj cesti, pa sve do 6,3/100 km na autocesti vrijednosti su koje neće ponoviti niti jedan serijski benzinac ili dizelaš ekvivalentne snage. Niskoj potrošnji je od pomoći i odlična aerodinamika (cw = 0,29), kao i primjenom aluminija reducirana masa vozila (1.370 kg).
Što se tiče samih voznih osobina pretjeranih razlika u odnosu na ostale hibride nema. Ako se forsira gas motor će urlati, u laganoj vožnji će biti nečujan, u ECO modu krajnje trom, a u Sport modu na mahove agilan.
Prihvati li vozač stil vožnje koji hibridna vozila zahtijevaju kao jedini problem manevarskim svojstvima ostaju izražene uzbrdice s vezanim zavojima, kada se traži malo više strpljenja i pažnje. Inače, ovjes je posložen dosta tvrdo, a udobnosti ne pridonosi ni nešto kraći međuosovinski razmak u odnosu na dosadašnja Lexus iskustva. Ovdje recimo i kako je podvozje modela uzeto od Sciona tc, a stražnji ovjes od HS250h.
I polako smo stigli do zadnjeg poglavlja u kojem ide priča o cijenama i nezainteresiranosti hrvatske vlasti da potpomogne eko vozila. Da riječi bez dijela gube na vrijednosti mogli bi u ovo predizborno vrijeme možda postati svjesni i državni namjesnici. A tada bi se mogli odreći i njemačkog trojstva za kojeg su bili vezani valjda još pupčanom vrpcom. Ne zavaravajmo se, vjerojatno se ništa neće desiti, pa ostaje da kažemo kako CT200h starta i startat će cijenom od 227.115 kn, a penje se sve do 329.280 kn.
Veliki su to izdaci, ali velika je i stvar imati Lexusa, zar ne? U svakom slučaju iznos je to za čiju protuvrijednost možete dobiti najmanjeg Lexusa čistokrvnih karakteristika ekološkog proizvoda. Na ruku mu idu originalan dizajn, vrhunska kvaliteta i oprema, te vrlo niska potrošnja goriva. Uostalom, ipak je to automobil razvijen za zabavu u vožnji, a mjesta i načina za zabavu ovdje definitivno ima.
Važnija serijska oprema (Luxury Premium): |
|
Hibridni pogon |
|
Bezstupanjski mjenjač (E-CVT) |
|
EV način rada (električni mod) |
|
HAC pomoć pri usponu |
|
LED dnevna i kratka svjetla (sprijeda i straga) |
|
Prednji zračni jastuci (dvostupanjski) |
|
Bočni zračni jastuci | |
|
|
|
|
ABS/BAS/ECB-R/BOS/EBD |
|
|
|
|
|
Navigacijski sustav (7", daljinsko upravljanje) |
|
Dvostruko dno prtljažnika |
|
Interijer presvučen kožom |
|
Grijanje prednjih sjedala |
|
Protuprovalni sustav |
|
Stražnji krovni spojler |
|
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
|
|
Cijena testiranog vozila |
|
Cijena osn. modela (Eco) | |