POZNATA i kao "čudovište", ova je Alfa Romeo svjedok vremena u kojem nije nedostajalo mašte, ali ni hrabrosti u autoindustriji.
Ima status božanstva među obožavateljima, a nekima je apsolutno nepoznata. Štoviše, mnogi bi ovaj model pripisali nekoj drugoj marki, a tek neki bi se odlučili za slavnu talijansku sportsku ikonu.
Alfa Romeo SZ (Sprint Zagato) poznata je kao "il mostro" ili "čudovište" u slobodnom prijevodu. Radi se o automobilu karakterističnog dizajna, nesvojstvenog Alfi kako tada tako i sada. Nekonvencionalan izgled potpisuju većim dijelom Alfa Romeo i manjim dijelom Zagato, a nastao je potkraj 1980-ih kao kratkotrajni projekt za odabrane ljubitelje vožnje.
Proizvedeno je svega nešto više od tisuću primjeraka. Sve pokreće jednako legendaran 3.0 V6 atmosferski Busso motor, dakako, u kombinaciji stražnjeg pogona. Ali ni to nije sve jer konkretan primjerak o kojem govorimo je još posebniji, ultrarijetki SZ Trofeo. Radi se o verziji namijenjenoj utrkama. Taj primjerak je nastupio 1993. godine prije Velike nagrade Monaka (F1), ali i u nekoliko utrka Supercar GT prvenstva.
Automobil je potom kupio F1 pilot Andrea de Adamich te ga punih deset godina koristio za svakodnevnu vožnju. Nakon toga automobil završava u rukama nizozemskog kolekcionara. Do danas je nakupio tek 22.000 km, a sada se našao u prodaji.
>> Opis i galeriju fotografija možete vidjeti ovdje
Prodavač za automobil ogoljenog trkaćeg interijera postavljen na 16-inčne OZ racing kotače traži 185.000 eura. Nije malo, ali nije ni puno s obzirom na to da se radi o jednom od najposebnijih Alfinih automobila i jednom od najboljih vozačkih automobila svih vremena.