Miris novog automobila postaje prošlost

Foto: Ford

MIRIS automobila je jedan od čimbenika koji itekako utječu na kupovinu novog automobila, a kod većine nosi pozitivan predznak.

Taj karakteristični miris je toliko omiljen među vozačima da je moguće kupiti mirisna sredstva s tom notom, a u nekim zemljama se čak prodaje miris Eau De New Car. Međutim, tom mirisu koji itekako volimo kod novog auta je izgleda odzvonilo. 

Kako piše britanski Autocar, sve stroža zakonska regulativa koči daljnju primjenu hlapivih tvari koje čine miris novog automobila. U automobilu ih nalazimo osam, a to su redom acetaldehid, akrolein, benzen, etilbenzen, formaldehid, stiren, toluen i ksilen. 

Kod pojedinih osoba moguće su i alergijske reakcije poput iritacije očiju, kratkoće daha i šmrcanja. A tog mirisa se teško riješiti jer svakim izlaskom sunčevih zraka dolazi do hlapljenja ovih aromatskih spojeva iz materijala u automobilu. 

"Miris ne isparava i nestaje. On će ispariti u kabinu i navečer kad zahladi apsorbirat će ga površine. Sljedeće jutro kad zatopli će opet isparavati i imat ćete mješavinu hlapivih tvari u prostoru kabine", objašnjava Nick Molden iz tvrtke Emissions Analytics

Najčešće pojave alergijske reakcije zabilježene su u Aziji, a posebno u Južnoj Koreji gdje ovu pojavu zovu sindrom automobilske mučnine. Test je proveden na 800 kupaca novih automobila, a pokazalo se da je njih 51,5% imalo neki simptom. Stoga su upravo u Koreji odlučili regulirati zakonom primjenu hlapivih tvari, a istim putem idu u Japanu, Rusiji i Kini. 

>> Ford će zbog Kineza peći aute na suncu

Među prvima je reagirao Ford koji je patentirao postupak za uklanjanje mirisa novog automobila. Naime, u Kini svaki deseti kupac ne voli taj miris, pokazalo je istraživanje inicijalne kvalitete koju je proveo J.D. Power. Po svemu sudeći već će se od sljedeće godine strože pratiti emisije štetnih pojedinih tvari iz materijala koji se koriste u interijeru vozila. 

Stoga je jedini način da vam auto zamiriši naknadna upotreba mirisa u osobnom aranžmanu. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.