ONI KOJI imaju obožavatelje i uspješni su uvijek osjećaju zdravu dozu pritiska. "Je li to još uvijek pravi Jeep?" Svaki novi model tradicionalne marke mora odgovoriti na ovo pitanje. Novi Avenger, koji je dug samo 4.08 metara, zapravo čini revoluciju u ponudi modela, i to na nekoliko načina!
Tehnički gledano, mali Jeep nema ništa zajedničko ni s jednim od svojih srodnih modela. Na platformi je eCMP2: uostalom, Jeep je već gotovo dvije godine član Stellantis grupe.
Mali Jeep ima tipičan off-road izgled
Vizualno, Jeep čvrsto stoji na cesti. S proširenim branicima, visokim bočnim pragovima i obloženim lukovima kotača, dizajneri su Avengeru uspjeli dati pravi izgled terenca.
Avenger je prvi potpuno električni Jeep ikada. Tehnički to znači: 156 KS, 260 Nm okretnog momenta i – kao i njegova braća po platformi Opel Astra i Peugeot 308 – pogon na prednje kotače. No bit će i varijanta Avengera s pogonom na sva četiri kotača, jer do sada je postojala samo studija Avenger 4xe.
Ovaj koncept polako poprima oblik, a prve narudžbe se očekuju krajem 2024. godine! Kratica "4xe" naravno nije nova za marku i već je poznata iz Wranglera i Compasa, na primjer. To znači da bi i najmanji Jeep sada trebao biti prikladan za off-road uporabu.
Dostupan i s benzinskim motorom
No, ovaj će pogon (za sada) biti dostupan samo u blago hibridnoj izvedbi s benzincem od 136 KS. Na svakoj osovini nalazi se elektromotor koji proizvodi 21 kW. Koliko je ova studija bliska seriji ostaje za vidjeti. Ali grube gume definitivno odgovaraju pogonu na sve kotače.
Ali čak i bez pogona na sva četiri kotača, Avenger nije dostupan samo kao električni automobil: za ljubitelje motora s unutarnjim izgaranjem, mali Jeep dostupan je i s 1.2-litrenim benzinskim turbo motorom. Što se tiče performansi, na raspolaganju je snaga od 74 kW (100 KS), s maksimalnim okretnim momentom od 205 Nm koji pokreće prednje kotače, a čistunce će razveseliti i ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa.
Kompaktne dimenzije Avengera (4048 mm u dužinu i 1776 mm u širinu) svakako bi trebale pomoći, a ne ometati terensku vožnju. Jeep obećava kut nagiba od 20 stupnjeva, odlazni kut od 20 stupnjeva sprijeda i 32 stupnja straga, a razmak od tla uvijek bi trebao biti najmanje 200 milimetara. Masa također ostaje unutar granica za električni automobil na oko 1540 kilograma.
Kad smo već kod struje: električni Jeep ima WLTP domet do 400 kilometara, baterija ima kapacitet od 54 kilovat sata, od čega je iskoristiv 51 kilovat sat. Priključen na punionicu od 100 kilovata, napuni se od 20 do 80 posto u 24 minute. Jeep navodi potrošnju od 15.5 do 15.7 kW na 100 kilometara.
Praktičnost ispred svega
Osnovni raspored interijera jako podsjeća na druga vozila na platformi, poput Opel Astre. Dva 10.25-inčna zaslona su standardna, a ispod srednjeg zaslona nalazi se traka s gumbima koja pomaže pri upravljanju klimom.
Jeep je također posvuda postavio velike prostore za odlaganje. Jedan se proteže otvoreno preko cijele armaturne ploče, drugi se nalazi u sredini, ispod tipki za razine brzine. Tvrda plastika? Ima je dosta, no ljubiteljima brenda tradicionalno to ne smeta.
Prtljažnik Avengera ima 380 litara, a utovarni prag visok je 720 milimetara. To ga stavlja na otprilike istu razinu s VW Golfom, potpuno dostatno za malu obitelj.