JEDAN Kanađanin potrošio je sedam godina i veliku svotu novca kako bi oživio svoju prvu automobilsku ljubav - Golfa GTI.
Volkswagen će za nekoliko tjedana na Salonu automobila u Ženevi predstaviti osmu generaciju Golfa GTI, čiji su prednji dio nedavno službeno prikazali. Originalni Golf GTI nastao je 1974. godine, ali je u Sjedinjene Države stigao tek 1983. pod nazivom Rabbit GTI (zec).
GTI i njegove čari ostavile su snažan dojam na Dereka Spratta, tada 21-godišnjeg studenta u Ontariju u Kanadi, koji je kupio svoj novi Rabbit 1984. godine.
"Svi automobilski časopisi imali su GTI na naslovnici i pisali da to je auto koji svi moraju imati", kaže Spratt. Prodao je svoj originalni automobil prije mnogo godina, ali još 2011. godine ovaj bivši izvršni direktor odlučio je da želi posjedovati još jedan GTI Rabbit, pa je počeo sastavljati savršen primjerak. Ono što slijedi je priča o istinskom zaljubljeniku u automobile, piše CarBuzz.
"Pomislio sam: 'Zar ne bi bilo zabavno vratiti se prvom automobilu koji sam imao kao mladić i preispitati to razdoblje života?' Moj cilj je bio da osjećaj i vožnja u automobilu budu kao u originalnom Mk1, ali s modernim mogućnostima. Želio sam pokazati da stari automobil možete dovesti do točke u kojoj radi kao super auto, a da ne spominjem koliko je to zabavno", objasnio je.
Tijekom sedam godina Spratt je proveo više od 12.000 sati modificirajući svog "Zeca", dokumentirajući postupak s više od 180 videozapisa na društvenim mrežama. Procjenjuje da je na ovaj projekt ukupno potrošio oko 140.000 dolara. Sve je radio iz ljubavi. Čak je pronašao jedan primjerak koji je napravljen istog dana kao i njegov originalni automobil.
"Želio sam da automobil bude kompletan i besprijekoran po svojim odlikama i mogućnostima", rekao je.
Spratt je radio na motoru, šasiji, upravljanju i sustavu kočenja, a automobilu je također pružio moderne pogodnosti kao što su električni podizači prozora, sjedala sa grijanjem, keyless sustav, miltimedija i sl. Spratt je uz stručnu pomoć ugradio novi atmosferski motor s oko 220 KS, puno više od startnih 90 KS.
"Bilo je trenutaka kada sam se osjećao kao da me ovaj projekt jede živog", rekao je Spratt. "Ovo je jedna od najekstremnijih i najzahtjevnijih stvari koje sam ikada učinio."
Automobil kojeg je Sprat nazvao Ultimate GTI završen je 2018. godine. On ga je isprobao, prikazao na nekoliko autosalona i malo vozio svoju obitelj prije nego što ga je prodao mladom paru VW zaljubljenika iz Vancouvera, za mnogo manje novca nego što je u njega uložio.
"Ako restaurirate i modificirate automobile zbog novca, trebali biste pronaći novi hobi", kaže Spratt. "Svrha ovog projekta bila je ispunjena za mene. Napravio sam brži i bolji auto nego što je to bio ranije i posvetio sam toj svojoj strasti sedam godina."
Pa što je sljedeće za Spratta?
"Moj dugoročni cilj je elektrificirati 'bubu' iz 1961. godine", kaže on. "Tehnologija koja pretvara starinsko vozilo u električni automobil zaista me zanima."