KUPOVINA AUTOMOBILA redovito znači i interakciju između trgovca i kupca. A ona može biti svakojaka: otvorena, napeta, prijetvorna, interesna, ugodna… Mnogi prodavači i kupci automobila tijekom procesa stvore vrlo čvrst osjećaj poštovanja i povjerenja, čak i prijateljstva, i nije čudo da neki prodavači vuku za sobom svoje kupce bez obzira gdje radili i koju marku automobila prodavali.
Međutim, u početku odnosa igra se perfidna igra u kojoj svatko želi uzeti najviše što može: prodavač prodati najskuplje, s najvećim profitom ili ono što se teško prodaje, a kupac platiti što manje ili iznuditi bilo kakvu pogodnost.
Pa, ovo je lista od dvanaest stvari koje vam trgovac automobilima, barem dok se još niste sprijateljili, zasigurno neće reći…
1) Verzija koju smo najviše reklamirali zapravo je najnepovoljnija
Već od 15.990 eura. Jedinstvena prilika. Maksimalna ušteda. Model koji se reklamira zbog senzacionalne cijene vjerojatno ni izdaleka nije i najpovoljnija kupnja. Naime, radi se o modelu koji vjerojatno nema ni automatsku klimu, ni aluminijske naplatke, ni povezivost s mobilnim telefonom… Međutim, sve to ima tek tisuću ili dvije eura skuplja verzija, što je, kada se prebaci u mjesečne rate, zanemariv iznos. Pa zašto se onda ovu jeftinu reklamira? Upravo zato da privuče ljude u salone.
2) Najbolje je kupiti automobil krajem mjeseca
Kako se približava kraj mjeseca, tako se približava i vrijeme kada se moraju ostvariti planovi, a onda su trgovci znatno labaviji u pregovorima. Vrlo često njihova provizija ovisi i o količini prodajnih automobila unutar mjesec dana, a kako se ta provizija onda računa za sve prodane automobile u jednom mjesecu, nerijetko se trgovcu isplati i izgubiti malo na jednom primjerku kako bi to vratio na svim ostalima.
3) Automobil koji dajete pod račun ne vrijedi onoliko koliko ste dobili
Trgovac će često rabljeni automobil procijeniti "na bolje", odnosno platiti ga više ako je to dio posla kupovine novog automobila. Naime, ono što je izgubio na rabljenom nadoknadit će na novom automobilu. Još ako preko njega uzmete i financiranje i osiguranje ili se nekako obvežete da ćete dolaziti tamo na redovite servise, par stotina eura bolja cijena rabljenog nije nikakav problem.
4) To što idem kod šefa pitati mogu li vam dati popust čista je gluma
Svaki prodavač dobro zna koliko može "ići dolje" i vrlo dobro barata tim podatkom. Naravno da mu je interes postići što veću cijenu jer često je djelomično plaćen postotkom realizacije. Igrokaz "odlaska kod gazde/direktora/šefa…" postoji samo da ostavi dojam kako zaista iskreno radi na tome da vi dobijete najbolju cijenu.
5) Svi mi trgovci imamo iste cijene jer prodajemo automobile iz istog izvora
Neki trgovci žele ostaviti dojam da imaju redovito bolje cijene od ostalih, ali to nije točno. Cijene automobila definirali su generalni uvoznici, često je trgovcima zabranjeno i davati popuste, a je li neka cijena bolja ili lošija pitanje je svakog pojedinačnog slučaja i sposobnosti samog prodavača.
6) Ne volimo kad previše znate o automobilima
Zaista, trgovci imaju najviše šanse dobiti dobru cijenu ako kupac zna malo ili ništa o željenom automobilu ili njegovoj konkurenciji. Trgovci koji mogu fascinirati kupca floskulama o "njemačkoj kvaliteti", "francuskoj udobnosti" ili "japanskoj pouzdanosti" to će i iskoristiti, dok će s informiranim kupcem biti znatno teže pregovarati.
7) Jako dobro procjenjujemo svakog kupca koji nam dođe u salon
Naravno da to rade, trenirani su da bi to radili. Kad vide samu ženu, odmah - vjerojatno ispravno - zaključuju da je došla jer joj se neki automobil zaista i sviđa pa su svjesni da treba samo odabrati dobru boju i tvrditi kako će - ako ne kupi ovaj divni crveni automobil danas - dobiti novu prigodu tek za osam mjeseci.
8) Nismo bez veze u odijelima ili kostimima, ušminkani i s dobrom frizurom
Mnoga istraživanja kažu kako su atraktivni ljudi znatno uspješniji u prodaji, a iznimka nije ni automobilska industrija. Zato ćete gotovo redovito vidjeti kako su prodavači elegantni, u odijelima i s kravatom, zbog čega odaju dojam pouzdanosti. Prodavačice, pak, paze i na frizuru i šminku jer to će im zasigurno olakšati razgovor s kupcima oba spola.
9) Nismo impresionirani ako dođete s prijateljem koji se "razumije" ili automehaničarom
Netko može biti pasionirani pratitelj automobilskih medija ili sjajan mehaničar, ali to uopće ne znači da se zaista razumije u automobile i da zna odabrati najbolje. Prodavač je puno bolje educiran. Svaki pokušaj manipulacije prodavač će lako spriječiti ili okrenuti u svoju korist.
10) Mogu vam se posvetiti samo tijekom tjedna, najbolje ujutro
Velika većina kupaca u salone automobila ide subotom ili poslije radnog vremena kasnije popodne. Stoga je tada i najveća gužva, vjerojatno su rezervirane i test-vožnje, a trgovac neće imati vremena svakom se posvetiti. Fokusirat će se na one za koje procijeni najveću mogućnost kupnje.
11) Probat ću vam uvaliti još puno toga…
Kad se odlučite za kupnju vozila, to je prodavaču samo početak procesa. On tada kreće nuditi stvari poput produljenog jamstva, financiranja, osiguranja, zimskih guma, kutije prve pomoći, zimskih guma na naplatcima…
12) I ja sam samo čovjek koji radi za život
Možda djeluju spremni na sve da ti nešto prodaju, čak i malo arogantno, ali prodavači automobila ljudi su poput svih nas. I oni žele da vi, na koncu konca, prođete dovoljno dobro, da kupite automobil koji je najbolji za vaše potrebe i zadovoljan je ako iz salona automobila izađete sretni. Naime, za tri, četiri ili pet godina doći ćete opet i sve kreće ispočetka.