NEMA sumnje, pred autoindustrijom i cestovnim prometom su veliki izazovi i još veće transformacije, kako u tehnološkom smislu pokretanja vozila tako i kada govorimo o samom načinu korištenja automobila.
Popularizacija elektromobilnosti donosi nove trendove i u pogledu dizajna. Izostanak klasičnog motornog prostora i smještaj baterija u podnicu otvaraju nove mogućnosti u osmišljavanju samog oblika automobila, a time i daju nadu kako će automobilski dizajneri izaći iz stvaralačke krize u kojoj su se našli u ovom mileniju.
Međutim, ono što novi trendovi donose, a o čemu se toliko ne govori je zvuk, odnosno buka pogonskih motora. Već sada simfoniju V12 ili grmljavinu rasnog V8 teško možete uhvatiti uživo, a u budućnosti ćete ju moći slušati samo putem zvučnika. Isto vrijedi i u pogledu manjih motora pogonjenih fosilnim gorivima koji danas i zvukom zagađuju okoliš, posebno u urbanim područjima.
Struja je gotovo pa nečujna, što je ovako na prvu dobro, ali ujedno i problem zbog kojeg dolazimo do svojevrsnog paradoksa. Zbog sigurnosti električni automobili moraju generirati umjetni zvuk, i to od srpnja ove godine. Volkswagen je upravo objavio kako će zvučati njegov električni ID.3, prvi "jeftini" obiteljski automobil s električnim pogonom, a vjerojatno i svi budući električni Volkswageni.
A kako Volkswagen želi postati svjetski predvodnik u elektrifikaciji, to postaje bitno. Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) sustav generiranja umjetnog zvuka vožnje koristit će se do brzine od 30 km/h te u vožnji u rikverc, a sve kako bi se smanjio rizik naleta na pješaka ili biciklistu.
Zvuk Volkswagena nastao je u suradnji s kompozitorom i glazbenim producentom Leslijem Mandokijem. Možete ga čuti u nastavku.