Isti automobil u Sloveniji platit ćete znatno jeftinije nego u Hrvatskoj. Kod nekih marki i modela razlika u cijeni je izraženija, kod nekih ona je manja, ali činjenica je da smo u svakom primjeru koji smo razmatrali naišli na niže cijene u Sloveniji.
Octaviju ćete u Sloveniji platiti skoro 1200 eura manje
Uzeli smo za usporedbu 12 automobila, uzimajući u obzir prije svega popularnost i dostupnost marke, odnosno modela vozila.
Prema podacima Promocije plus, najviše novih vozila u dosadašnjem dijelu godine prodala je Škoda, njih 3016. Škoda Octavia bila je daleko najprodavanije novo vozilo u Hrvatskoj u svibnju.
U Hrvatskoj, stranica Škode preusmjerila nas je na ponudu autokuća, a na jednoj od njih pronašli smo model Octavia 2.0 TDI, uz opremu Style. Taj model košta 28.808 eura. Uključuje to PDV i PPMV, posebni porez na motorna vozila koji plaćaju Hrvati. U Sloveniji, isti model, na stranici Škode pronašli smo po preporučenoj cijeni od 27.636 eura.
U Hrvatskoj, ali i općenito u Europi, dosta je popularna Dacia, rumunjski proizvođač vozila. Na hrvatskim stranicama Dacije, pronašli smo benzinac Dacia Duster, koji je imao uključenu opremu Expression. Cijena uz PDV i PPMV iznosi 20.350 eura. U Sloveniji cijena je 19.090 eura.
Velika razlika s Toyotinim kombijem
Najveća razlika je kod vozila Toyota Proace City Verso. Radi se o kompaktnom kombiju za obiteljsku upotrebu i komercijalne svrhe. U Hrvatskoj će se za model Shuttle trebati platiti 25.877 eura, a u Sloveniji puno manje - 20.950 eura.
Kako kod Toyote ne bismo gledali samo vozilo koje ipak nije toliko rašireno, pogledali smo i cijene Toyote Aygo X, kompaktnog crossovera. I na stranicama slovenske i hrvatske Toyote može se vozilo pronaći u kategoriji posebne ponude. Model X-play u Hrvatskoj dođe 17.574 eura, a u Sloveniji 16.450 eura.
U Sloveniji česte i akcijske cijene
Pogledali smo i cijene uvijek popularnog Volkswagen Golfa, konkretno Golfa 1.5 TSI Life iz osme generacije marke. U Hrvatskoj će se za ovaj auto trebati izdvojiti 29.293 eura, a u Sloveniji 28.509 eura.
Opel Corsa je standardno jedan od popularnijih auta u Hrvatskoj. Kod nas se model 1.2 Start/Stop može pronaći po cijeni od 19.454 eura. Isto vozilo, s istom opremom, u Sloveniji dođe 16.140 eura. Uz posebno financiranje koje nudi slovenski Opel, cijena se spušta sve do 14.940 eura, što smo uzeli kao cijenu po kojoj se može nabaviti.
Kia, Peugeot, Citroen... sve je to jeftinije u Sloveniji
Kiju Sportage, 1.6 T GDI, pronašli smo u Hrvatskoj po akcijskoj cijeni od 29.799 eura. U Sloveniji, također po akcijskoj cijeni, isto vozilo košta 26.999 eura. Značajna je razlika i kod benzinca novog Peugeota 208. Kod nas dođe 18.212, a u Sloveniji 16.490 eura.
Citroen C3 You PureTech u Hrvatskoj dođe 14.900, a u Sloveniji 13.610 eura. Suzuki Swift 1.2 Hybrid u Hrvatskoj dođe 16.918, a u Sloveniji 16.020 eura. Renault Clio TCe 90 smo pronašli u Hrvatskoj po cijeni 18.640, a u Sloveniji 17.740 eura.
Što se tiče skupljih automobila, provjerili smo Mercedes CLE 200 Coupé, koji bi tako u Hrvatskoj bio skuplji za nešto manje od tri tisuće eura. Košta 66.440 eura.
Nismo provjerili cijene samo ovih vozila, već na desetine marki i modela, od onih svakodnevnih do luksuznih. Nismo ih uvrstili u tablicu jer se nije radilo o identičnim ponudama, odnosno nije bilo jasno naznačeno s kakvom opremom dolaze, no možemo reći kako su cijene u svakom slučaju poprilično jeftinije u Sloveniji.
Ovo su glavni razlozi razlike u cijeni
Zbog čega su tolike razlike u cijenama? Prije svega zbog porezne politike u Hrvatskoj. Stopa poreza na dodanu vrijednost u Sloveniji je 22 posto, a u Hrvatskoj je PDV 25 posto. U Hrvatskoj se plaća i poseban porez na motorna vozila koji smo već spominjali u ovom tekstu.
On se utvrđuje na temelju prodajne i tržišne cijene, emisije C02, razine emisije ispušnih plinova, kao i obujma motora. Slovenija ima svoj pandan ovoj trošarini, radi se o takozvanom "daveku na motorna vozila", samo što se on u ovoj susjednoj zemlji ne temelji na vrijednosti automobila, već samo na ekološkim komponentama.
Ako auto kupite u Sloveniji, nećete izbjeći duple trošarine
Ako mislite da treba po automobil poći u Sloveniji, to baš nije tako jednostavno. Kako su nam odgovorili iz Centra za vozila, prije registracije potrebno je pri Carinskoj upravi prijaviti i podmiriti naknadu za gospodarenjem otpadnim vozilima i posebni porez na motorna vozila PPMV te u stanici za tehnički pregled vozila obaviti postupak provjere sukladnosti vozila.
"Iznosi navedenih davanja ovise o tehničkim karakteristikama konkretnog vozila. Isto tako, u pojedinim slučajevima (npr. stjecanje novog vozila) bit će potrebno regulirati obvezu PDV-a, odnosno nadležnom tijelu prijaviti stjecanje prijevoznog sredstva", odgovorili su.
"U pogledu plaćanja ostalih propisanih obveza koje se kontroliraju u registracijskom postupku, nema razlike između vozila kupljenih u inozemstvu i vozila kupljenih u Republici Hrvatskoj", stoji u odgovoru.