Bugatti Tourbillon puni naslovnice svjetskih specijaliziranih auto-moto medija zbog svojih zapanjujućih performansi i prekrasnog dizajna.
Bugatti Rimac razvio je izuzetno brz, nevjerojatno skup i rijedak automobil, koji će biti proizveden u samo 250 primjeraka. Ali to ste sve već znali ili čuli proteklih dana.
No jeste li primijetili da moćni Tourbillon dijeli detalj iz interijera s jednim starim Citroënovim modelom.
Rimčev novi Bugatti ima fiksni središnji dio volana, slično kao i francuski auto lansiran prije otprilike 20 godina.
Kompaktni hatchback C4 iz 2004. slijedio je sličnu filozofiju jer se samo obruč okretao dok je centar ostajao fiksiran.
Ideja je bila da sve tipke na volanu uvijek budu na istom mjestu, čak i kad vozač skreće.
Ne samo tipke nego i signalne lampice za prednja svjetla, postavljene na gornji dio središnjeg dijela volana.
Citroën je ovaj neobični raspored primijenio u drugim automobilima, uključujući C4 Picasso i veći C5. Međutim, ta značajka je na kraju ukinuta.
Tourbillonova ploča razvijena u suradnji sa švicarskim proizvođačima satova
Dvadeset godina kasnije drugi francuski proizvođač automobila iz višeg ešalona ponovno razmatra tu ideju i podiže je na potpuno novu razinu. Razvijen u suradnji s Bugattijem i švicarskim proizvođačima satova, titanska instrumentna ploča pričvršćena je na središnji dio volana.
To znači da uvijek imate neometan pogled na prekrasne brojčanike. Tahometar do 10.000 okretaja i brzinomjer do 550 km/h uvijek su vidljivi kroz debeli obruč volana. Ploča je uglavnom analogna, osim malog ekrana koji pokazuje brzinu i u kojoj je brzini osmostupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom.
Sličnu filozofiju imaju Maserati i Koenigsegg
Iako je fiksni središnji dio volana uglavnom povezan s Citroënom i sada ga u središte pažnje vraća Bugatti, ideja nije rođena u Francuskoj. Maserati Boomerang iz 1972. godine, koji je dizajnirao Italdesign, imao je sličnu filozofiju.
Taj konceptni automobil također je imao francusku poveznicu jer su brojčanici i prekidači dolazili iz Citroëna SM. To je zato što je tvrtka s logom dvostrukog chevronovog znaka posjedovala Maserati između 1968. i 1975.
Zatim je tu Koenigsegg i njegov nedavno povučeni model Jesko. Središnji dio volana nije fiksiran, ali je digitalni instrumentni panel montiran na njega.
Kako to funkcionira? Ekran je žiroskopski, pa se mjerač okreće s volanom osiguravajući da očitanje uvijek ostane horizontalno. Prilično cool, zar ne?