Njemački ZEISS, poznat po lećama za naočale, i korejski automobilski div Hyundai dogovorili su ovog mjeseca strateško partnerstvo. Cilj im je stvoriti prvi prozirni holografski zaslon na automobilskom tržištu, piše Forbes.
Ideja je sve ključne informacije za vožnju postaviti na prozirne zaslone u ravnini na donjem dijelu vjetrobranskog stakla kako bi ih vozač mogao vidjeti bez skidanja pogleda s ceste. Istovremeno, sa suvozačke strane na vjetrobranu se može prikazivati neki videosadržaj poput filma ili videopoziva.
Takav prikaz omogućit će konvergencija automobilskih elektroničkih sustava i ultraprecizne optičke tehnologije. S obzirom na to da bi se neke informacije preselile s instrumentne ploče na staklo, to bi u konačnici trebalo rezultirati i novim dizajnom kokpita.
Takav prikaz mogao bi rezultirati uklanjanjem raznih ekrana osjetljivih na dodir i povratkom fizičkim tipkama na instrumentnoj ploči. Unatoč brojnim primjedbama da snalaženje na takvim ekranima skreće fokus vozača s vožnje, oni su još uvijek česti u modernim automobilima.
Projektor i funkcionalna folija
Čini se da Hyundai, odnosno tvrtka Hyundai Mobis, i ZEISS navedeno rješenje ne planiraju razvijati samo za Hyundai vozila već za sve zainteresirane proizvođače automobila. Njihov proizvod zvat će se "Prozirni vjetrobranski prikazi", a za projiciranje sadržaja na vjetrobranskom staklu ključni će biti projektor i funkcionalna folija.
Hyundai Mobis će nadgledati razvoj sustava te biti zadužen za razvoj projektora koji će sadržaj prikazivati na staklu s pomoću leća i reflektora. Ova tehnologija zahtijeva minijaturizaciju, smanjenje buke, smanjenje topline i rješenja za upravljanje toplinom koja su optimizirana za osobna vozila.
Za prikaz sadržaja na prozirnom vjetrobranskom staklu iz svjetla koje emitira projektor potreban je proziran, tanak film koji primjenjuje holografsku tehnologiju. Ovaj film stvara različite uzorke s pomoću fotokemijskih svojstava kada svjetlost uđe, stvarajući videozapise i slike. Debljina filma je manja od 100 mikrometara, odnosno oko 0.1 milimetra, što znači da je jedva deblji od ljudske kose.
Hyundai i ZEISS u priopćenjima ne nude odgovore na pitanja hoće li možda zabavni sadržaji na suvozačkoj strani stakla dekoncentrirati vozača i hoće li se informacije moći dobro vidjeti i u vrijeme najsunčanijeg dana.
Dvije tvrtke već su započele razvoj proizvoda kombiniranjem specijaliziranih tehničkih mogućnosti, a prototip su razvile prošlog mjeseca. Masovnu proizvodnju planiraju pokrenuti 2027. godine.
Prema predviđanjima međunarodne tvrtke za istraživanje tržišta OMDIA Research, očekuje se da će svjetsko holografsko tržište ovakvih rješenja narasti na oko sedam milijuna jedinica do 2030. godine, postavljajući se kao novi trend u polju zaslona sljedeće generacije, navodi Forbes.