KAD je motor u praznom hodu, očekuje se da radi mirno i uravnoteženo. No, što ako osjetite vibracije, neuravnoteženo izgaranje, ako se poveća broj okretaja? U leru automobili rade na oko 700-800 o/min. Sami ćete, po iskustvu, procijeniti kad vam motor ne radi kao inače, piše HAK-ova Revija.
Obično je to simptom nekih problema. Kod benzinaca bi to mogle biti dotrajale svjećice zbog kojih će paljenje smjese u cilindrima biti otežano. Također, mogući su i problemi s ožičenjem svjećica, odnosno neispravnošću instalacija.
Jedan od mogućih uzroka su i onečišćeni injektori goriva te začepljeni filter zraka. Neispravan ventil protoka zraka mogao bi također biti jedan od uzroka. Nejednak rad motora moguć je i zbog narušavanja vakuuma u sustavu dovoda zraka i goriva u motor (zbog dotrajalosti ili oštećenja).
Nakon promjene zupčastog remena može se dogoditi da on nije savršeno usklađen, pa ni rad ventila nije sinkroniziran. Sve to reducira kompresiju i rezultira neoptimalnim rad motora u praznom hodu. Slični se problemi mogu javiti i zbog dotrajalosti zupčastog remena.
Na kraju, mogući su i problemi s vremenom paljenja smjese zbog kojih će motor raditi grublje ili se ugasiti. U svakom slučaju, ako osjetite da vam motor nejednako radi, potrebno je potražiti pomoć mehaničara.