ODAVNA predstavljen Teslin model tek je sada doživio primopredaju prvih primjeraka.
Zlobnici će reći kako smo već navikli na Teslina kašnjenja, odnosno preuranjene premijere. Uostalom, Roadster još uvijek čekamo, a već je u nekoliko navrata odgađan debi. Isto je bilo i sa Semijem koji sada stiže s pune tri godine kašnjenja.
"Izgleda kao da je došao iz budućnosti", rekao je Musk. I doista, izgleda izuzetno moderno, ali svima koji prate Teslu i pomalo dosadno. Naime, ako smo se nekog modela nagledali, onda je to svakako Semi. Važno je da je Semi tu i da može ponuditi dosta toga. Uostalom, PepsiCo Foods North America je među prvima rezervirao 100 primjeraka, a prve je već upogonio. Po svemu sudeći, Musk bi lako mogao s Coca-Cole prijeći na Pepsi.
Tesla otkriva kako četiri elektromotora pokreću stražnju osovinu, a kamion, dok je pun, do 96 km/h stiže za 20 sekundi. Prazan ubrza za samo 5 sekundi. Vozačima nebitno, jer njih zanimaju doseg i nosivost. Potvrđen je doseg od 500 milja ili 800 km, i to pod punim opterećenjem od nešto manje od 37 tona.
Sve to zvuči odlično, ali i u neku ruku zakašnjelo. Naime, ovaj put su Teslu stigli rivali koji također razvijaju svoje kamione. Daimler, Volvo i Peterbilt su spremni, a o kineskom BYD da i ne govorimo. Čak je i "prevarantski" Nikola dovršio prvi kamion. Međutim, oni su u pravilu startali s manjim kamionima jer tzv. odmorišta za kamione još nisu spremna.
Još uvijek je teško pronaći adekvatna "pojilišta“ za gigantske baterije, a kamoli ona koja mogu iskoristiti potencijal 1000-voltne arhitekture. Tesla kaže da ima spremno rješenje, punjenje snagom 1 MW s tekućim hlađenjem konektora, koje će biti spremno za Cybertruck najavljen (odgođen) za drugu polovicu 2023. godine.
Tesla Semi kreće cijenom od oko 150.000 USD za ulaznu izvedbu s dosegom od 482 km. Tesla planira godišnje proizvesti do 100.000 primjeraka.