TESTIRALI smo najatraktivniji Renaultov model i pokušali saznati može li hibridna opcija nadomjestiti dizelsku predvođenu odličnim 1.5 dCi motorom.
Obnovljeni Megane Conquest je stigao na hrvatsko tržište, ali ne brinite jer ga je gotovo nemoguće razlikovati od dosadašnje izvedbe. Možda najbitnije je da u ponudi hibrida više ne tražite RS Line razinu opreme jer je sad mijenja E-Tech Engineered kao apsolutni vrh ponude modela.
Privlači poglede
Vizualno se i dalje sasvim sigurno radi o najatraktivnijem crossoveru. Kombinacija coupe siluete i podignute podnice privlači poglede, a začinite li je nekom atraktivnijom nijansom u kombinaciji s atraktivnim Renaultovim LED potpisom, dobiva se jedan od najatraktivnijih automobila u ovom cjenovnom rangu.
Nova verzija donosi zlatne detalje na vanjštini, a to u kombinaciji bijele boje izgleda jako dobro. Top verzija je oplemenjena i atraktivnijim alu naplatcima promjera 18 inča. Bolji poznavatelji uočit će implementaciju novog amblema marke, dok će straga i dalje najefektniji detalj biti sada sa zlatnom nijansom istaknute pozicije ispuha koji će iz očekivanih razloga uvijek biti čisti.
Renault će vrlo vjerojatno poput Peugeota ponuditi isto objašnjenje o optimalnom kutu stražnjeg stakla, ali mi bismo na koncu ipak radije iza vidjeli brisač stražnjeg stakla. Možda narušava sklad linija, ali je u praksi i dalje potreban.
U kabinu ovaj puta ulazimo od prtljažnika. Ogromna peta vrata u potpunosti oslobađaju pristup prtljažnom prostoru koji je na hibridu donekle smanjen. Papir kaže 33 litre manje i ukupno 480 l, a praksa da je neznatno plići od konkurencije, ali volumenom itekako zahvalan. Stražnji nasloni mogu se preklopiti, a kako govorimo o Renaultu možemo računati i na uzdužno pomičnu stražnju klupu.
Sama kabina je ostala načelno ista. Izmjene su tek u detaljima, pa tako i ovdje poprimaju zlatnu boju. Ono što se može uočiti je dojam da je Renault popravio kvalitetu izrade. Automobil u vožnji djeluje čvršće i solidnije, a s time su se složili i suputnici.
Kao što smo već prije spominjali, vozač lako pronalazi optimalnu poziciju za upravljačem, ergonomija je odlična, a koncept prednje armature takav da ne traži puno privikavanja. Dekoracija u imitaciji karbona će se većini svidjeti, kao i sada zlatnožuti detalji ugrađeni u kabinu i kombinirani s alkantarom na sjedalima.
Još jednom ćemo napomenuti da putnici straga imaju svoje izlaze ventilacije na središnjoj poziciji, USB konekciju te dodatne zvučnike potentnog Bose audiosustava. Infotainment s 9.3-inčnim vertikalno orijentiranim zaslonom smo i prije hvalili, kao i Renaultovu odluku da zadrži fizičke tipke za ventilaciju.
Niska potrošnja u gradu, ali i na otvorenoj cesti
Ispod poklopca nema novosti. Kad kažemo hibrid kod Renaulta to znači kombinacija 1.6 atmosferskog benzinca i dva elektromotora. Benzinac daje 91 KS u maksimumu, a struja kroz dva elektromotora još 49 i 20 KS, dok se struja pohranjuje u malu bateriju kapaciteta 1.2 kWh. Sinergijski učinak je 143 KS uz startnost turbo motora.
>> Testirali smo najatraktivniji Renault, Megane Conquest u formi hibrida
>> Testirali smo top izvedbu Renaultovog coupe crossovera, Megane Conquest
Kao što smo i prije rekli, ovakav pogon više voli smireniju vožnju kada pokazuje sve svoje kvalitete. Ono što je zanimljivo je to da nam je hibridni pogon sada na autocesti bio uvjerljiviji. Prije godinu dana prosjek nam je bio 7 l/100 km, a sada uz istu putnu brzinu je bio niži oko 6.3 l/100 km. U gradskoj vožnji nismo primijetili promjene, ali dojam je da su u Renaultu poslušali kritike i nešto napravili s nadzorom pogona. Ipak, na koncu je prosjek testa bio skoro isti kao i prošli put - ispod 6 l/100 km.
Spomenimo i MySense sustav koji nudi različite modove vožnje, ali mi smo se na koncu odlučili za onaj standardni sa startnim postavkama. Eco nam se učinio suviše lijen, a Sport preživčan (bučan). Pohvaliti valja i brojne sustave asistencije, od grafičkog za upozorenje na prepreku sprijeda uz podatak o vremenu, pa sve do adaptivnog tempomata.
Start na ispod 30.000 eura
Polako dolazimo i do cijene.
Ulazni model s mikrohibridom od 140 KS i hvaljenim 1.33 benzincem kreće od 29.190 eura. Snažniji benzinac nudi se tek u RS-Line razini opreme i osjetno je skuplji. Hibrid se pak može dobiti i u slabijoj razini opreme techno kad je od benzinca skuplji podnošljivih 1800 eura. Testna izvedba pak, s top opremom i ponekom doplatom poput odličnog Bose ozvučenja stoji 38.520 eura.
Cjenik Megane Conquest by Index.hr on Scribd