S OBNOVLJENIM motorom i revidiranim interijerom Micra nastavlja utabanim putem prethodnika.
Kao što smo još pri prvom testu aktualne generacije konstatirali, Micra je kroz pet generacija prošla metamorfozu od simpatičnog mikro automobila do urbanog šminkera, ali obraz nikad nije gubila. I upravo zato ime Micre i Nissana i na našem tržištu gdje su prve dvije generacije bile itekako cijenjene ima težinu. Prvi japanski model s titulom Europskog auta godine je u petoj generaciju uzeo puno od Renaultovog Clia, vrlo atraktivan izgled i bogatu tehnološku opremu, a sada smo automobil testirali u obnovljenom izdanju.
Već samo ime 1.0 100 N-Connecta jasno govori da je motor novi, ali i da su se neke stvari mijenjale. Vizualno zato gotovo da i nema novosti. Agresivno skrojen automobil voli napadne boje, te u usporedbi s rivalima i danas izgleda vrlo atraktivno. Tome doprinose detalji poput skrivenih ručica stražnjih bočnih vrata, snažno položeni vjetrobran, te originalan izgled stražnjih svjetala. Šteta samo što konkretan primjerak nije dobio neki atraktivniji dizajn naplataka.
Postavljena na istu platformu kao spomenuti Clio, te vrlo popularni kućni crossoveri, Micra s 3.999 mm duljine nudi pravu mjeru za jedno urbano vozilo namijenjeno manjim obiteljima.
Takav je i interijer, s atraktivnim izborom tkanina i vješto integriranim središnjim zaslonom. Klimatizacija je odvojena, kontrole klasika, a ni digitalizacija nije osvojila kokpit. Sudeći po novom izdanju modela Juke, i neće. Zato je kvaliteta izrade na poprilično visokoj razini, čak i višoj od prosjeka B segmenta.
7-inčni zaslon infotainmenta je oplemenjen novim funkcijama, a radi bez zastoja. Sve viđeno na povišenom Jukeu nudi se i ovdje. Pričamo li pak o komforu, znajte da su prednja sjedala odlična, udobna i primjereno profilirana. Straga pak nedostaje pokoji centimetar, posebno u predjelu koljena. Isto vrijedi i u gepeku koji sa startnih 300 litara zaostaje za najboljima.
Recimo i kako ovaj Nissan, bar testni primjerak, nema potpuni nadzor okoline, već će pri parkiranju biti ponuđeni isključivo stražnji senzori. Boljim vozačima više ionako ne treba.
Najveći plus obnovljene Micre je motor. Ispod poklopca je više-manje isti trocilindraš, ali sada s povećanim obujmom i snagom. IG-T motor ima 999 ccm, a u maksimumu daje 100 KS i 160 Nm. Usuglašen je s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem, i to vrlo solidno. Agilnost potvrđuju 10,9 sekundi prolaza do stotke, te 184 km/h maksimalne brzine.
Ono bitno je da je Micra vrlo agilna, lako drži visoki brzinski prosjek na autocesti, a prosječno troši redovito ispod 7 litara. Test smo završili na 6,3 l/100 km, što je na razini slabijeg prethodnika koji je bio osjetno tromiji. Konkretno, motor je življi, elastičniji i tiši, a troši decilitar manje.
Ovjes je kompromis udobnosti i želje za boljom dinamikom, dok će red pohvala zaslužiti potentne kočnice i sasvim dobro odmjeren servo upravljač.
Međutim ono što se najviše ističe ipak je njena čvrstina, a koja je potvrdu dobila i pri EuroNCAP-u. Čak bismo išli toliko daleko da konstatiramo kako je Micra pravi vozački auto.
Vrijeme je i za cijene. Pogled na službene stranice otkriva kako ponuda kreće od 105.475 kuna za istovjetno motoriziranu izvedbu s Visia paketom opreme.
Poželite li pak ovakvu opremu, cijena s metalik bojom ide do još uvijek pristojnih 125.475 kuna. Pritom pripazite na aktualne prodajne akcije, jer se trenutno ovakav primjerak nudi za vrlo konkurentnih 109.900 kn.
Ono o čemu valja još razmišljati je top izvedba opreme Tekna za 133.475 kn, ali i snažnija izvedba motora sa 117 KS koja će vam izbiti otprilike isto, oko 11.000 kn. Nudi se i automatski mjenjač, ali o tome u nekom drugom nastavku.