Testirali smo obiteljski auto snova, Renault Megane u plug-in hibrid izvedbi

Foto: Luka Šangulin (Index.hr)

DANAS mnoge obitelji sanjaju automobil koji će nuditi obilje prostora, biti siguran i opremljen, a pritom će trošiti na kapaljku. Sve rečeno, pa i više, nudi ovaj automobil. 

Istina, ovaj put začudo ne govorimo o crossoveru, ali ni o dizelašu. Nije ni pripadnik njemačkog plemenitog roda. Pa ipak, u svemu zadovoljava, ali na drukčiji način. Pogađate, govorimo o francuskom automobilu. 

Dovoljno se sjetiti da je Citroen u isto vrijeme nudio dvije krajnosti, Spačeka i SM-a, koji su dvije priče za sebe. Renault je pak u nekoliko navrata uvodio inovacije u premium segment, a nije se libio mijenjati ni mainstream. Renault 4 i 5 s jedne strane, te 25, Vel Satis i Avantime s druge su dovoljni primjeri.

U ovom slučaju su stvari kudikamo drukčije. Megane je nedavno obnovljen, a u okviru modernizacije dobio je i jednu bitnu novinu – plug-in hibridni pogon. Upravo tako, iako govorimo o električnom pioniru, tek nedavno se Renault upustio u hibridne vode. Na Meganeu je pritom odlučio spariti karavansku izvedbu i formu punjivog hibrida. 

Estetski ćete novi Megane teško prepoznati. Bitno je da ga i dalje lako možete zamijeniti Talismanom, što je dobro za Megane, ali ne i za skuplji Talisman. Na E-Tech izvedbu, kako se označava hibrid, jasno ukazuju oznake, te prednjica s dvodimenzionalnim logom marke. Ovisno o paketu opreme mijenjat će se i neki dodaci poput veličine alunaplataka. 

Iznutra pak redizajn donosi dojam veće kvalitete. Sve ostalo je poznato i očekivano, a na ovom modelu uočit ćete dvije novine, ručicu mjenjača te prikaz informacija na digitalnom kokpitu i zaslonu infotainmenta. Ništa strašno, prilagodljivost je i dalje prisutna uz neke druge prioritete prikaza, ali i veću informiranost o tijeku energije u pogonskom sustavu. 

Ima i treća stvar, a nju ćete pronaći u prtljažniku. Odnosno nećete, jer se radi o nedostatku, a to je 50 litara manji prtljažnik. 389 litara ne zvuči jako loše, a valja imati na umu da govorimo o karavanu koji je lako (pre)trpati. 

Konačno dolazimo i do pogona. Renault tvrdi da je koristio znanja stečena u Formuli 1 (tzv. dog-clutch mjenjač), a mi ćemo kratko pobrojati glavne sastavnice. Priča kreće od benzinskog 1.6 atmosferca koji daje do 91 KS i 145 Nm. Nije puno, ali je kao osnova taman. Dalje je tu HSC snage 34 KS (visokonaponski elektropokretač-generator) za uglađivanje izmjene prijenosa dog-clutch arhitekture, te još jedan pogonski elektromotor snage 67 KS i maksimalnih 205 Nm. Svime upravlja inovativni MultiMode automatski mjenjač s kandžastom spojkom. Ima dva stupnja prijenosa za struju i još četiri za benzin, te ukupno 15 programa rada. Sinergijski učinak je 161 KS, a to, priznat ćete, ne zvuči loše. 

Spremnik goriva stoji s jedne strane auta, dok je s druge poklopac iza kojeg se krije spoj za punjenje baterija. Kapacitet je 9.8 kWh. 

U praksi se Megane vozi kao klasičan hibrid. Izaberete MySense program rada i to je to, dalje sve odrađuje mozak automobila. Doživljaj je poput onog u Priusu, ali uz osjetno veći udio vožnje na struju. Također, auto će voziti na struju i ako naglo stisnete gas. Tu su i Pure električni mod rada (do 135 km/h), te Sport s maksimalnim korištenjem svih dostupnih sustava. Konačno, E-Save mod omogućava štednju električne energije u baterijama dok vozite nezahtjevnim načinom poput otvorene ceste.

Papir kaže 9.8 sekundi do 100 km/h, 183 km/h maksimalca, te potrošnja od 1.3 l/100 km. Krajnju vrijednost uzmite sa zadrškom jer ubraja punu bateriju kad je doseg 65 km. Praksa kaže da ćete u gradu trošiti oko 4 l/100 km, dok će na otvorenoj cesti prosjek ići prema 6.5 l/100 km. Električni doseg je pak na razini od 50 km. Dovoljno je reći kako smo nakon tjedan dana vožnje i gotovo bez punjenja baterije dosegli prosjek od 4.9 l/100 km.

Udobno podešen ovjes i mekana sjedala ukazuju kako se ovdje ugođaj vožnje traži kroz smirenu vožnju i fluidne manevre. Dinamika je čak i uzorna, posebno upravljač i kočnice. 

Hajdemo i o onome što nam se dijelom nije svidjelo. Osim činjenice da je pogon ponekad ipak znao malo cuknuti, mnogima bi najveća tehnološka mana mogao biti punjenje. Naime, najbolje što može je AC punjenje snage do 3.7 kW, a to znači 3 sata punjenja. Na kućnoj utičnici računajte duplo dulje. A s obzirom na doseg to znači da bi optimalno bilo imati parkirno mjesto s dostupnim izvorom električne energije, bilo na poslu ili kod kuće. 
 
A sada cijena. Start karavanskog Meganea u E-Tech izvedbi kreće od 242.900 kuna, dok testna izvedba ide do 271.940 kuna. Prije konačnog suda i odmahivanja glavom imajte na umu kako i ove godine možete računati na 40.000 kuna državne subvencije, kao i da Renault za ovaj model nudi dodatne pogodnosti u pogledu financiranja i održavanja. S druge strane u ponudi je i jednako opremljeni Megane s dCi dizelašem od 115 KS koji može parirati potrošnjom i stoji oko 191.000 kuna.

Oprema Edition One 
16” alunaplatci • LED svjetla • zatamnjena stražnja stakla • PDC + kamera • automatska dvozonska klima • volan u koži • multimedija s internetom i navigacijom • keyless • MultiSense • automatsko kočenje • upozorenje na izlazak iz trake i na umor vozača • čitanje znakova

Doplate 
perla bijela boja (5600 kn) • paket Navigacija E-Tech (6000 kn) • paket Parkiranje (3500 kn) • paket Sigurnost (3000 kn) • kabel za punjenje Tip 3 (2300 kn) - Ukupno 20.400 kn

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.