Testirali smo Peugeot 308, francuski kompaktni express

 Foto: M.N.

POPUT svog istoimenog prethodnika, francuski kompakt također nudi visoki stil, ogroman prtljažnik i jedan od najboljih dizelskih motora u segmentu. 
 
Za one zaboravne, ponovit ćemo kako je 308-ica 2014. godine osvojila titulu Europskog automobila godine, a istu je sada naslijedio i 3008. Jasan je to signal dobro odabranog smjera Peugeota i PSA, koncerna koji je najnovijom akvizicijom Opela najavio veliko tržišno širenje. Još je prerano reći koje će mjesto pripasti Peugeotu, no nema sumnje kako će se teško odreći imidža francuskog premiuma. Peugeot je u povijesti doista imao vrhunske modele, no u kompaktnom segmentu uvijek je nedostajao onaj zadnji "touch". 307-ica je bila lijepa, ali neuravnotežena u vožnji, 308-ica je stvari popravila na istoj osnovi, a tek je novi model, lansiran 2013. godine, donio značajan napredak. 
 
Iako je s novom generacijom donekle napušten dizajnerski izraz prethodnika, i dalje se radi o skladno formiranom automobilu čistih i fluidnih linija. Prednji kraj donosi čisti Peugeotov potpis, bočna silueta otkriva osjetno manje prevjese od prethodnika, dok stražnji kraj ima potpuno novi potpis, zahvaljujući novom dizajnu svjetala i nešto većem kutu koju zatvara poklopac prtljažnika. 
 
Upravo tu krije se jedna od prednosti 308-ice, u formi srodnoj Sportbacku (A3) nudi ogroman prtljažnik od 470 litara (ali uz nosivost od tek 420 kg). Bolji su samo Škodini modeli i za dlaku Honda Civic, dok je ostatak rivala, uključujući kućni Citroen C4, daleko iza. Gospodska vanjština tako nudi šljakerski gepek, ali i oku vrlo ugodnu kabinu. Količina prostora je sprijeda prvoklasna, dok se straga osjeća nedostatak prostora u predjelu nogu. Primjerice, u slučaju da iza stavite dječju sjedalicu, sjedalo suvozača valja pomaknuti podosta naprijed. Osim ako vas ne smeta potpis dječjih potplata na naslonu. 
 
 
Na izgled kokpita nema prigovora. Na prvu sve odiše elegancijom, a čistoći površina pridonosi središnji info zaslon. Iako preveden na hrvatski, traži privikavanje, a ponuda informacija je na razini klase. Dojam će donekle pokvariti plastika mjstimice lošije kvalitete, posebno na središnjem grebenu. Zato je ploča s instrumentima izuzetno pregledna, a postavljena je povrh kola upravljača. Koncept je to koji smo prvi puta vidjeli na 208-ici, a i danas izaziva dvojaka mišljenja. Realno, nakon što se naviknete da u instrumente gledate povrh, a ne kroz upravljač, stvari sjedaju na svoje. Sama pozicija za upravljačem je odlična: volan malenog promjera i mesnatog obruba savršeno sjedi u rukama, dok sjedala komforom nadilaze standarde klase. 
 
Testni primjerak pokretao je 1.6 BlueHDi motor od 120 KS i 300 Nm, a usuglašen je sa EAT6 automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa iz Aisina. I dok je to vjerojatno najbolji motor u ponudi 308-ice i šire, izbor automatskog mjenjača preporučili bi samo onima koji prvenstveno traže komfor u vožnji, lišen aktivnijih manevara i stresnih situacija. Posao odrađuje korektno, ali sa zadrškom, pa su i performanse nešto lošije od opcije sa ručnim mjenjačem. No 11,9 sekundi za ubrzanje do 100 km/h i 194 km/h maksimalca ne zvuče (pre)loše, a veseli i to što je ionako niska nominalna potrošnja u ovom postavu niža još za koji decilitar. Naime, ovako motorizirana 308-ica neće popiti više od 6,5 l/100 km, a na otvorenoj cesti potrošnja će biti i dvije litre niža. Ovaj će automobil posao prijevoza odrađivati s prosjekom od 5-5,5 l/100 km. Osim motora, dio zasluga za osjetno nižu potrošnju goriva ide i na račun nove platforme koja je donijela uštedu od 140 kg. 
 
 
308 je u vožnji vrlo udoban. Kao stvoren za putovanja, najbolji je prijatelj otvorene ceste, pri čemu do izražaja dolazi izbalansiranost automobila. U komadu ćete tako moći voziti uzduž i poprijeko države, a problem neće predstavljati ni pretjecanja, kao ni vožnja zavojitim cestama. U gradu će pak biti primjetna nešto lošija preglednost, ali stvar spašava sustav pomoći pri parkiranju, praćen ostalim elementima aktivne sigurnosti. Doplatite li za sustav poluautomatskog parkiranja, znajte da funkcionira besprijekorno. 
 
Ponuda za Peugeot 308 starta cijenom od 116.900 kn za nejaki 1.2 benzinac, odnosno 135.990 za prigušeni dizelaš od 100 KS. Govorimo li o testnom primjerku, recimo kako ćete dodatak za opremu, 20 KS više i automatski mjenjač platiti 174.990, a pridodamo li i brojne opcije, cijena se penje na čak 193.523 kn. 
 
Nema sumnje, Peugeot 308 je odličan obiteljski kompakt s fer cijenom. Ako pak tražite vrhunsku opremu i odličnu motorizaciju na duži  period, Peugeot će vam ju ponuditi, i to u okviru cijena na razini konkurencije. Za iznos do 180.000 kn dobit ćete lijepi, ugodni i nadasve sigurni kompakt pogonjen odličnim motorom i automatskim mjenjačem, a oprema će biti prvoklasna. Zvuči sasvim fer, zar ne?
 
Dodatna oprema: 
 
Metalik boja (3.600 kn), Kamera za vožnju unatrag, Park assist-poluautom, bočno i okomito parkiranje i Sustav praćenja mrtvog kuta s upozorenjem na ogledalu vanjskog retrovizora (4.000 kn), 17“ naplatci + rezervni kotač manjih dimenzija (2.200 kn), Zatamnjeni stražnji prozori i stražnje staklo (500 kn), Navigacija (4.380 kn).

Cjenik_P308 by Index.hr on Scribd

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.