RUČNI mjenjač s više stupnjeva prijenosa u električnom vozilu nema previše smisla, ali...
U električnim automobilima s potpuno drugačijom radnom krivuljom ručni mjenjači doista nemaju smisla. Uostalom, automatika polako preuzima primat i u ponudi vozila pogonjenih motorima s unutrašnjim izgaranjem. Performanse su kao kod ručnog mjenjača, rad sinkroniziran, a ni potrošnja nije veća. Pritom je ugoda u vožnji nemjerljivo veća.
Ali ne za sve, jer još uvijek postoje vozački puristi koji se ne žele odreći "palice". I upravo zbog njih u Toyoti razmišljaju o ručnom mjenjaču za električna vozila. Toyota je tako prošlog tjedna prijavila osam patenata Uredu za patente i zaštitne znakove Sjedinjenih Američkih Država vezanih upravo uz spomenutu problematiku. Naravno, svi su ubrzo završili na internetu, i to na BZforums.com.
Toyota predviđa tri načina rada. Prvi je s korištenjem spojke i ručice mjenjača, drugi bez korištenja spojke, a treći potpuno automatski. Pritom imajte na umu da je ovaj mjenjač svojevrsni simulator, izrađen kako bi ugodio vozaču. Naravno, karakteristike pogona poput odziva gasa i isporuke momenta će se prilagođavati "stupnjevima prijenosa".
>> Dokumente i dijagrame iz Toyotine prijave možete vidjeti ovdje.