AKO planirate kupiti rabljeni auto poznatog proizvođača, pripazite.
Suprotno očekivanjima, najpouzdanije marke nisu tražene prilikom kupnje rabljenog automobila. Izuzmemo li Volkswagen koji kod nas oduvijek ima poseban status, top 5 najpouzdanijih marki automobila nigdje nema među najčešće kupljenim markama.
Autoindustrija je izuzetno konzervativna grana industrije, a takvi su i njeni klijenti. Stoga među najprodavanije marke ulazi nekoliko najvećih i najstarijih svjetskih proizvođača automobila. Oni su godinama ulagali milijune u oglašavanje, marketing i izgradnju prihvatljive slike svojih automobila, a što im se danas uz bogatu tradiciju višestruko vraća.
Ljudi jednostavno vole biti u trendu i voziti ono što imaju njihovi omiljeni filmski junaci, pjevači, pa i influenceri. Stoga ne čudi kako su medijski najeksponiranije marke ujedno i najpopularnije među kupcima.
Je li tržište rabljenih automobila pouzdano?
Tržište rabljenih automobila minsko je polje za potencijalnog kupca, posebno zbog vraćanja kilometraže.
Vraćanje kilometraže ilegalna je taktika koju neki prodavači koriste kako bi učinili da vozila imaju manju kilometražu vraćanjem brojača kilometara.
Kao što možete vidjeti iz gornjeg grafikona, većina rabljenih najčešće nosi i prevaru u vidu povratka kilometraže. Najčešća je kod rabljenih BMW-a, ukupno više od polovice slučajeva, izvještava CarVertical.
Prevara s kilometražom omogućuje prodavaču da nepravedno traži veću cijenu te ostvari veću zaradu tako što lošiji auto predstavi kao bolji i ostvari veću cijenu. A kupac, osim što plati više, najčešće dobije i još poneko ružno iznenađenje u vidu skupih popravaka.
U CarVerticalu na temelju svojih analiza zaključuju kako su automarke koje su na glasu kao pouzdane sve samo ne pouzdane, no njihovi su automobili vrlo traženi. Također, najpouzdanije marke automobila nisu toliko popularne.
Stoga ako planirate kupiti rabljeni automobil, zatražite izvješće o povijesti vozila i temeljito istražite predmet kupovine.