Italija je poznata po legendarnim automobilima kao što je Fiat 500, ali u kontekstu dostavnih vozila nijedan pick-up nije toliko utjecao na gospodarstvo i vizualnu sliku talijanskih gradova kao Ape (pčela), proizvođača Vespe Piaggio.
Skuter na tri kotača Ape nije mehanički puno više od Vespe, ali s krovom i prostorom za utovar bio je savršen za uske ulice starih gradova ili strme makadamske ceste gdje automobili muku muče. Prodavan je po cijeni od samo 7000 eura.
Krajem godine nostalgiji će doći kraj: nakon 76 godina Piaggio će prestati proizvoditi Ape u Toskani. U budućnosti će se vozila proizvoditi samo u Indiji za azijska i afrička tržišta, piše HAK Revija.
Manje strogi propisi
U Indiji sigurnosni i ekološki propisi nisu toliko strogi kao u Europskoj uniji. Uostalom, tamo se prodaje i električna verzija. Prilagodba ekoloških i sigurnosnih propisa bila bi neekonomična za Piaggio u Europi.
Dok je Ape posljednjih godina sve rjeđi u velikim talijanskim gradovima, krenuo je u pobjedonosni pohod diljem svijeta. U 35 zemalja Ape je dio ulične kulture, primjerice kao Trixi Taxi u Zimbabveu ili TukTuk u Indoneziji, prenosi talijanska televizija Rai.
S krajem Apea, Italija ne gubi samo nacionalni simbol. Za njim će žaliti i brojni mladi. Smjeli su ga voziti u dobi od 14 godina, a frizirani Ape bio je statusni simbol mnogih tinejdžera.