U ovim je zemljama najteže posjedovati automobil

Foto: Volkswagen

POSJEDOVANJE auta danas se uzima zdravo za gotovo. Bar kad su u pitanju razvijene zemlje.

Posjedovanje auta obaveza je koja donosi brojne troškove, a u određenim situacijama troškovi rastu u nebo i time u pitanje dovode isplativost posjedovanja. Kalkulacija je jasna, a ona, uz trošak kupovine automobila, uključuje troškove servisa, registracije, nabavke guma i sl. A prema najnovijoj studiji, koju je proveo scrapcomparison, ispada da su razlike ogromne između pojedinih zemalja. 

Najpovoljnija Australija

Prvo spomenimo one najbolje. Prema ovoj studiji najpovoljnije je imati auto u Australiji, a tek potom slijedi SAD. Na trećem mjestu je i najbolje pozicionirana europska zemlja – Danska. 

Brojevi kažu kako u Australiji 49.48% godišnjih prihoda jedne osobe otpada na trošak vlasništva automobila. U SAD-u je taj postotak 54.87%, a u Danskoj 64.4%. Dalje slijede Kanada (64.4%), Švedska (75.84%), Njemačka (78.44%), Nizozemska (84.65%) i Francuska (87%), a top 10 zaokružuju Velika Britanija (89.36%) i Finska (91.58%).

S obzirom na ove veličine, ali i osjetno nižu prosječnu godišnju plaću u Hrvatskoj, jasno je da bi Hrvatsku trebalo tražiti u donjem domu. 

Najskuplja Turska

Već je u prvih deset mjesta razlika ogromna, ali pravi šok slijedi na začelju. Apsolutno najskuplja zemlja za posjedovanje automobila je Turska u kojoj na troškove vlasništva automobila otpada 652.3% godišnjeg prihoda, odnosno 13 puta više no u Australiji. Potpuno neočekivano za zemlju u kojoj tvornice imaju Fiat, Renault, Toyota i dr. Recimo i kako Turska ima 82 milijuna stanovnika i oko 21 milijun vozila. 

Druga najskuplja zemlja za posjedovanje automobila je Argentina (515.8%), a u top 5 začelja ulaze još Kolumbija (508.9%), Urugvaj (443.7%) i Brazil (441.9%). Na 6. mjestu odozada je Ukrajina (413.8%), sedma je Gvatemala (355.9%), a osma Rusija (290%). U top 10 na dnu ulaze još Meksiko (285.2%) i Kostarika (269.83%).

Više o studiji

Kako bi dobili što realnije podatke, autori studije su u obzir uzeli, osim cijene automobila, i troškove osiguranja, popravaka i goriva. A onda su taj trošak doveli u direktnu vezu s prosječnom godišnjim primanjima. 
Ono što svakako valja imati na umu je da se studija zasniva na rezultatima za svega 40 od ukupno 195 zemalja svijeta, kao i da je procjena rađena za dva modela, novi VW Golf i Toyotu Corollu. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.