ZAJEDNIČKO ULAGANJE General Motorsa i Honde, koje se zove Fuel Cell Systems Manufacturing LLC, za sada izrađuje samo jedan proizvod: modul vodikove gorive ćelije koji je otprilike veličine četverocilindričnog motora i može generirati 77 kilovata, što je jednako 103 konjske snage.
Višestruki moduli mogu se kombinirati za potrebe veće snage, kao što je napajanje polukamiona ili generatora. Što je najvažnije, dvije tvrtke tvrde da novi modul gorivih ćelija košta trećinu cijene sustava korištenog u Honda Clarity Fuel Cellu 2019.
Još uvijek mala produkcija
Gorive ćelije FCSM-a prodaju se ili Hondi ili GM-ovom odjelu Hydrotec, koji će ih integrirati u konačni proizvod ili prodati drugim tvrtkama. Honda kaže da namjerava prodati 2000 novih gorivih ćelija 2025. godine, s otprilike četvrtinom onih namijenjenih za CR-V koji će se proizvoditi u njenom Performance Manufacturing centru u Ohiju.
Tvrtka također cilja na poslovne prilike u gospodarskim vozilima, građevinskoj opremi i stacionarnim elektranama. Honda s Isuzuom razvija polukamion klase 8 koji bi trebao ući u proizvodnju u Japanu 2027., iako nije jasno hoće li to vozilo koristiti FCSM gorive ćelije.
Idealno za teške kamione
GM ima malo drugačiji pristup, ne pokazujući interes za integraciju gorivih ćelija u vlastite automobile, kamione ili SUV vozila. Umjesto toga, Hydrotec će prodavati svoje gorive ćelije, označene kao Power Cubes, za upotrebu u teškoj opremi i generatorima energije. To bi se moglo nastaviti s vozilima kao što su kamioni za smeće, kiperi, miješalice za cement i tegljači.
Komatsu razmatra mogućnost zamjene dizelskog generatora od 3500 KS s gorivnim ćelijama u svom rudarskom kamionu 930e na električni pogon, a Liebherr-Aerospace razvija gorive ćelije za proizvodnju električne energije u zrakoplovima umjesto turbina.
Ulaganje vrijedno 85 milijuna dolara
FCSM gorive ćelije sastavljaju se na visoko automatiziranoj liniji, što je rezultat ulaganja dvaju proizvođača automobila od 85 milijuna dolara. Dok je zajednička proizvodna operacija uspostavljena 2017., Honda i GM zajedno rade na vodikovim gorivim ćelijama od 2013.
Zajedno dvije tvrtke imaju gotovo stoljeće iskustva u razvoju tehnologije gorivih ćelija. GM Electrovan iz 1966. bio je prvo vozilo na svijetu s pogonom na vodik, a Honda je radila na gorivim ćelijama već otprilike prije 40 godina.