Njemačke poslovne novine Handelsblatt izvijestile su da Volkswagen razmatra mogućnost premještanja proizvodnje svog najpoznatijeg modela, Golfa, iz Wolfsburga u Meksiko.
Pozivajući se na izvore unutar tvrtke, pišu kako bi tvornica u meksičkoj saveznoj državi Puebla mogla postati glavno proizvodno središte za Golf u budućnosti. Ovo postrojenje, najveće u Meksiku za Volkswagen, poznato je po proizvodnji legendarne "Bube" gotovo četiri desetljeća.
Unatoč spekulacijama, konačna odluka još nije donesena, a Volkswagen nije komentirao ove navode.
Što stoji iza mogućeg preseljenja?
Premještanje proizvodnje Golfa iz Wolfsburga dijelom je motivirano visokim troškovima rada u Njemačkoj, koji otežavaju održavanje profitabilnosti modela. Popularnost Golfa, posebno u klasičnih verzija, opada u usporedbi s potražnjom za SUV modelima.
Prebacivanjem proizvodnje u Meksiko, Volkswagen bi mogao značajno smanjiti troškove, što je presudno s obzirom na sve veće troškove tranzicije prema električnim automobilima i rastuću konkurenciju na tržištu.
Aktualna verzija Golfa Mk 8.5, s motorom s unutarnjim sagorijevanjem, ostat će u prodaji do otprilike 2035. godine. U međuvremenu, novi električni Golf ID trebao bi stići 2028. godine, temeljen na novoj platformi. Predviđa se da će električni Golf zamijeniti verziju s motorom s unutarnjim sagorijevanjem na proizvodnoj liniji u Wolfsburgu.
Moguće prepreke na američkom tržištu
Iako bi preseljenje proizvodnje u Meksiko moglo biti ekonomski isplativo, ono bi moglo donijeti izazove u vezi s izvozom u SAD. Novoizabrani američki predsjednik Donald Trump najavio je moguće uvođenje carina od 20 posto na uvoz iz Meksika, što bi moglo utjecati na cijene Golfa na američkom tržištu. Trenutačno se u SAD-u prodaju samo sportske verzije modela Golf GTI i Golf R.
Dok Volkswagen procjenjuje opcije, ostaje za vidjeti hoće li kultni model Golfa u budućnosti dolaziti s proizvodnih linija u Meksiku, što bi označilo značajan zaokret u povijesti proizvodnje jednog od najprepoznatljivijih europskih automobila.