UBRZANA elektrifikacija je mnoge proizvođače natjerala da poneku ideju posude od konkurencije.
Volvo se elektrificira, baš kao i svaki drugi proizvođač automobila. Usuglašavanje s trendovima znači velike inicijative, smjela obećanja i golema ulaganja. To što Volvo ide "električnim" putem nije iznenađujuće, niti je novost, ali kao relativno mali igrač u svijetu proizvođača električnih vozila, zanimljivo je vidjeti ih kako slijede najveće proizvođače automobila na planetu.
Trenutačno, baterijske pakete u Volvo hibridima proizvodi LG Chem. Tvrtka je jedan od glavnih dobavljača za veliki broj proizvođača automobila, uključujući i Teslu. Počevši od prvog električnog vozila tvrtke, XC40 Recharge, Volvo preuzima kontrolu nad hardverom i softverom koji će napajati njen mali električni SUV.
"Počevši od našeg prvog vozila na električni pogon, počinjemo igrati drugačije. Sustav baterija postaje dio strukture vozila", kaže Ulrik Persson, menadžer Volvovih električnih proizvoda. "Smatrali smo da je strateška odluka preuzeti vlasništvo nad komponentom.
Set baterija najskuplja je komponenta električnih vozila. Za proizvođača automobila koji je svoj ugled izgradio na sigurnosti, najvažnije je da ga integriraju u tvrtku bez oslanjanja na treću stranu. XC40 je započeo kao vozilo na benzin, a tvrtka je morala izvršiti velike promjene da bi ono bilo sigurno koliko i sam Volvo. To je značilo stvaranje prostora u ležištu motora, koji je zauzimao sada već nestali motor, stvaranjem nove šasije za električnu opremu koja je sada tamo smještena, piše Car And Driver.
Ubuduće, elektrifikacija će postati veći dio ponude tvrtke, a cilj im je da do 2025. godine 50 posto ukupne globalne prodaje čine elektrificirana vozila s baterijama. Da bi to postigli, potrebno je da se svide vozačima koji su se navikli na Teslinu sposobnost da stalno ažuriraju svoja vozila i da, u nekim slučajevima, proširuju doseg svojih automobila.
Kako bi to postigli, potrebno je iskopirati Teslu i raditi na vlastitom algoritmu baterije. Kao i Tesla, koristit će podatke koje dijele kupci koji voze njihove automobile; na temelju toga, proizvođač automobila prilagodit će svoj softver kako bi izradio svoja vozila učinkovitijim, a zatim će ažurirani softver primijeniti na elektrificirana Volvo vozila.
Prošli su dani kada su vozila ostajala onakva kakva su sišla s proizvodne trake. Tesla je promijenio očekivanja ljudi, a da bi se natjecali s njima u svijetu električne energije, proizvođači automobila kao što je Volvo moraju se prilagoditi. To ipak nije jeftino.
Volvo je uložio 60 milijuna dolara u laboratorij za baterije u svom sjedištu u Gothenburgu, Švedska. Ovdje se obavljaju rigorozna testiranja paketa i modula. Prvi dio projekta je kompletiran s 25 milijuna dolara, drugi je trenutačno u radnoj fazi. Ostavljena je mogućnost i za treći, ako bude potrebno.
To je pothvat koji bi trebao funkcionirati dobro u Europi gdje prodaja električnih vozila raste. Međutim, ovo bi moglo biti teško za prodaju u Sjedinjenim Državama, gdje električna vozila i dalje čine neznatan dio ukupnog tržišta. Nešto od toga vjerojatno ima veze s njihovom anksioznošću u vezi s udaljenostima koje vozila mogu prijeći. Naravno, ne voze svi u prosjeku više od 300 kilometara dnevno, ali Amerikanci i dalje žele da to mogu napraviti podjednako lako kao u vozilu na benzin.
Tesla tvrdi da je superiorni doseg jedan od razloga što su njihovi automobili popularan izbor za mnoge koji žele prijeći na električnu energiju. I Volvo želi stvoriti tako nešto. Kao i svi drugi na tržištu, oni kaskaju za Teslom, ali rade velike korake kojima će im se barem približiti.