JOŠ jedna novost na europskim cestama je valovita horizontalna signalizacija čija namjena i nije sasvim jasna.
I dok "zmajevi zubi" poput poprečnih bijelih linija i 3D oznaka pješačkih prijelaza trebaju poslužiti kako bi poboljšali sigurnost u prometu, za ovu valovitu liniju malo tko će zaključiti isto. Za razliku od prethodnih rješenja koja su bila učinkovita po pitanju sigurnosti, bilo većom uočljivosti ili težnjom za smanjenjem brzine, na valovitoj liniji nije posve jasan efekt, a još manje uspješnost.
>> "Zmajevi zubi" stigli na ceste, evo čemu služe
Toga su svjesni i stanovnici Clevedona nedaleko od Bristola. Tamo je obalna cesta nakon obnove dobila novi asfalt, ali i novu horizontalnu signalizaciju. Cesta je postala jednosmjerna, a dobila je i odvojenu biciklističku stazu u duljini od 400 metara. Dio je to plana da se stvori 21 km duga poveznica s gradom Weston Super Mareom, koju čine šetnica, biciklistička i konjička staza, piše BBC.
Radovi još nisu gotovi, a mještani su potpuno razočarani novim izgledom prometnice. Iako su ovim biciklisti maknuti sa šetnice, sada je mnoge zbunio način na koji je uređen promet, ali i nova markacija na asfaltu.
Više od 6000 mještana je već potpisalo peticiju protiv promjena. Pokretači peticije kažu kako će nova konfiguracija ceste narušiti poslovanje na obali zbog ukidanja parkiranja, ali i kako je premalo biciklista da bi posebna biciklistička "prometnica" bila opravdana.
Work on a £500,000 scheme to improve access for pedestrians and cyclists will start in Clevedon after Easter. The...
Objavljuje North Somerset Council u Srijeda, 23. ožujka 2022.
Kad je pak valovita linija u pitanju, iz Vijeća Sjevernog Somerseta objašnjavaju kako valovita linija treba potaknuti optičku iluziju suženja ceste za vozače koji nailaze, kao što je to u slučaju "zmajevih zubi". Dodatni efekt bi trebalo biti sprečavanje parkiranja na tim lokacijama. Iz vijeća pritom naglašavaju kako oznake na cesti još uvijek nisu dovršene.
Iz vijeća su izdali priopćenje: "Valovite linije su dizajnerska značajka koji stvara nekonvencionalno okruženje autoceste s kombiniranim učinkom usporavanja prometa i obeshrabrivanja parkiranja uz cestu".
Pomalo je neočekivano da se takva linija stavlja u zonu gdje je dozvoljena maksimalna brzina od 32 km/h, zar ne?