Djeca diljem svijeta proživljavaju krizu mentalnog zdravlja. Od malih nogu su pod pritiskom da upišu dobar fakultet jer se to smatra jedinim putem do uspjeha, što dodatno pogoršava situaciju.
Novinarka i istraživačica roditeljstva Jennifer Breheny Wallace podučava svoje troje djece vrlo jednostavnom konceptu.
"Prvo što trebamo učiniti jest izbaciti iz glave da postoji nešto poput dobrog fakulteta", kaže Wallace za CNBC.
U vlastitom domu ona i njezin suprug pokušavaju smanjiti pritisak oko upisa na fakultet te djecu podsjećaju da su ocjene subjektivne i da njihov budući uspjeh i sreća ne ovise o školi koju pohađaju.
Gdje studiraš je manje važno od onoga što tamo radiš
Pohađanje prestižnog fakulteta ne jamči idealnu budućnost, pokazuju istraživanja.
"Postoje primjeri sretnih i uspješnih ljudi koji nisu pohađali fakultet. Svi poznajemo ljude koji su završili odličan fakultet i nisu sretni koliko su se nadali. Znamo i one koji su pohađali škole za koje nikad nismo čuli, a životi su im danas izvanredni", tvrdi Wallace.
Jedno istraživanje iz 2014., provedeno među 30 tisuća studenata završnih godina fakulteta, pokazalo je da su iskustva koja steknemo, kao i izvannastavne aktivnosti koje pohađamo, ono što nam pomaže da učenje i iskustvo studiranja budu ugodniji.
"Na temelju desetljeća istraživanja, ono što vodi do uspjeha su kvalitetni odnosi s drugima, svrhovit rad i osjećaj kompetencije", zaključila je Wallace.